اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

معارفه رئیس جدید مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران

طی مراسمی با حضور رئیس مرکزحفاظت و اطلاعات قوه قضائیه رئیس جدید، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران معارفه شد.

معارفه رئیس جدید مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آئین تکریم و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران با حضور حجت‌الاسلام علی عبداللهی رئیس مرکزحفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسؤولان قضایی و استانی برگزار شد. 

 حجت‌الاسلام عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در سخنانی با بیان برکات ماه رمضان این ماه عزیز را ماه وصول دانست و گفت: تمامی برکات آسمانی شامل قرآن کریم، تورات، انجیل، زبور و صحف در این ماه نازل شده و باید به این ماه پر برکت پناه ببریم و از سفره تنعم خداوند در این ماه که هیچ محدودیتی ندارد بهره‌مند شویم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۱ و برای اجرای دقیق و هوشمندانه آن تاکید کرد و گفت: نخستین موضوع مورد تاکید در سیاست‌های راهبردی، تلاش برای مرتفع کردن مشکلات کارکنان، رفع نیازمندی‌های همکاران قضایی و اداری و توجه به درون سازمان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 وی تصریح کرد: در ذیل توجه به سند تحول و تعالی، کم کردن ورودی به دستگاه قضایی و فراهم کردن آزادی‌های مشروع در نظام اجتماعی و انفرادی برای مردم و توجه به کوتاه کردن دوره رسیدگی به پرونده قرار دارد.

وی ضرورت و اهمیت احیای حقوق عامه و احصای آن را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: باید با نهادینه کردن آزادی‌های مشروع، دلهره و نگرانی مردم از بین برود و مردم در آرامش باشند.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه حمایت همه جانبه دستگاه قضایی در تحقق شعار سال را مورد تاکید قرارداد و اظهار کرد: در سال‌های گذشته، قوه قضائیه همه تلاش خود را برای تحقق شعارهای ترسیمی مقام معظم رهبری مصروف کرد به نحوی که در حمایت از تولید تعداد زیادی مجموعه تولیدی و صنعتی به چرخه تولید برگشته و جمع زیادی از افراد بیکار شده به محل کار خود بازگشتند و در سال جدید نیز با ورود قاطعانه دستگاه قضایی در تحقق شعار سال گام برخواهیم داشت.

عبداللهی دربخش دیگری از سخنانش به اهمیت اجرای احکام نیز اشاره و تاکید کرد: لذت حکم در اجرای به موقع آن است گاهی غفلت در اجرای احکام و کندی در اجرای آن موجب رنجش خاطر اصحاب دعوا و ازبین رفتن اثر حکم می‌شود که دادگستری استان مازندران در زمینه اجرای به موقع احکام وضعیت مطلوب و کارنامه درخشانی دارد.

وی به روز بودن مجموعه حفاظت و اطلاعات در برخورد با فساد را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: صیانت، پیگیری و حفظ سرمایه‌های انسانی، نظارت برهمه اشخاص و اسناد برعهده حفاظت است بر این اساس حفاظت و اطلاعات باید رو به تعالی و همسو با سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی ریاست قوه قضاییه باشد و با رصد مستمر و نظارت کاربردی از همه اموری که بخواهد شان دستگاه قضا را مورد خدشه قراردهد، صیانت کند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز در سخنانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه حاضران گفت: مجموعه حفاظت و اطلاعات وظیفه نظارت بر پرسنل و کارکنان قوه قضاییه را بر عهده دارد، وظیفه آن نسبت به دیگر نهادهای نظارتی سنگین‌تر است و باید به گونه‌ای اقدام شود که در کنار انجام وظایف مربوط به نظارت بر عملکرد کارکنان، حقوق اشخاص نیز رعایت شود.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری داشتن روحیه جهادی و انقلابی را در انجام بهتر امور مردم را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: حفاظت و اطلاعات دادگستری استان با روحیه جهادی در جهت ارتقا سلامت اداری با برنامه ریزی درست و عملیاتی گام برداشته و ضمن فرهنگ‌سازی و گسترش فرهنگ جهادی، پیشگیری از تخلفات و صیانت از سلامت کارکنان را مورد توجه قرارداده است.

وی اظهار کرد: دادگستری استان همواره حامی حفاظت و اطلاعات بوده است و حفاظت واطلاعات را همراه خود می‌داند چرا که حفاظت و اطلاعات با شناسایی به موقع فساد و مقابله با آن، موجب کارآمدی و ایجاد محیطی سالم و در نهایت حفظ استقلال دستگاه قضایی می شود تا افراد در محیطی سالم به وظایف ومسئولیت‌های خود درجهت عدالت گستری بپردازند.

رئیس کل دادگستری مازندران ابراز امیدواری کرد با تقویت بخش‌های مختلف و اقدامات صیانتی وپیشگیرانه، شاهد بروز هیچگونه فسادی درمجموعه دستگاه قضایی استان نباشیم .

وی از زحمات و خدمات مسلمی در مدت تصدی ریاست حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان قدردانی و برای عشقی رئیس جدید حفاظت و اطلاعات آرزوی سلامتی وموفقیت کرد.

شایان ذکر است؛ در این آئین از زحمات و خدمات مسلمی رئیس پیشین حفاظت واطلاعات دادگستری استان تقدیر و رحمت عشقی به عنوان رئیس جدید حفاظت واطلاعات دادگستری استان مازندران معرفی شد.

وی پیش از این عهده‌دار مسؤولیت دادستانی شهرستان نکا بوده است.

انتهای پیام /۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول