اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات مردم استانبول علیه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی

مردم شهر توریستی «استانبول» در ترکیه در اعتراض به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم استانبول علیه  افزایش کرایه حمل و نقل عمومی

 به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های خبری یکشنبه گزارش کردند که مردم شهر «استانبول» در ترکیه  در اعتراض به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری «ای ان اف» در استانبول کرایه حمل و نقل عمومی ۴۰ درصد افزایش یافته  و اعتراضات به این افزایش قیمت روزها است که ادامه دارد. روز شنبه تجمعی در مقابل یک ایستگاه اتوبوس مترو در راستانبول  برگزار شد. در این تجمع برخی اعضای حزب «اچ دی پی»  شرکت کردند.

یکی از بانوان شرکت کننده در این تظاهرات گفت که کرایه‌ها ۴۰ درصد افزایش یافته  و عملاً راحتی تردد را برای بخش بزرگی از جمعیت استانبول از بین برده است.  این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: «فقر در ترکیه در دو ماه اخیر به شدت افزایش یافته و حداقل دستمزدها برای تامین نیازهای اساسی مدتهاست در مقابل افزایش قیمت مواد غذایی، آب، گاز، برق و سوخت کافی نبوده است.»

این شهروند ترکیه‌ای گفت: «مردم برای زنده ماندن در تلاش هستند و فروپاشی اقتصادی بی سابقه در ترکیه در حال وقوع است که دولت بیهوده تلاش می کند با سیاست نرخ بهره و افزایش قیمت‌ها آن را متوقف کند.

 

یکی دیگر از شهروندان ترکیه‌ای گفت، مسئول بحران اقتصادی حزب حاکم «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است که از منابع عمومی بهره برداری می‌کند، کشور را از جنگی به جنگ دیگر هدایت می‌کند، زیرساخت‌های عمومی را می‌فروشد، کشاورزی را از بین می‌برد.

در ترکیه، تهیه مواد غذایی اساسی و انرژی برای بخش بزرگی از جمعیت غیرقابل‌قبول شده است. مردم استانبول در اعتراض به افزایش دو برابری کرایه حمل و نقل عمومی تظاهرات کردند.

چندی قبل نیز یک رسانه ترکیه‌ای با اشاره به فقر روز افزون شهروندان ترکیه و جمع آوری میوه‌ها و سبزیجات دور ریخته شده از سوی مردم این کشور اشاره کرد و نوشت، مردم ترکیه از فقر رنج می‌برند و در بحبوحه تورم سرسام آور تلاش می‌کنند زندگی خود را تامین کنند.

وبگاه «دووار» نوشت، مردم ترکیه که از فقر رنج می‌برند در بحبوحه تورم سرسام آور، تلاش می‌کنند زندگی خود را تامین کنند و برخی به جمع آوری سبزیجات و میوه‌های دور ریخته شده توسط فروشندگان در بازارها مبادرت می‌کنند.

 

این وبگاه به تقاضای یک شهروند ترکیه‌ای برای کسب اجازه از یک فروشگاه دار برای جمع آوری گوجه‌فرنگی‌های دور انداخته شده اشاره کرد. این شهروند ترکیه‌ای که مایل به افشای نامش نبود، گفت: «هیچکس پول ندارد. خدا به کسانی که در شرایط بدتر هستند، کمک کند. من ۱۰۰ لیر داشتم، اما نمی‌توانستم همه چیز مورد نیازم را بخرم. اگر میوه بخریم، نمی‌توانیم سبزیجات بخریم. اگر سبزی بخریم، نمی‌توانیم میوه بخریم. با سه، چهار بچه چه کنیم. »

این وبگاه به تلاش شهروند دیگر ترکیه در تلاش برای یافتن میوه‌ها و سبزیجات خوراکی در میان محصولات دور ریخته شده توسط فروشندگان بود پرداخت و این بانوی ترکیه‌ای نیز در این زمینه گفت، من پول ندارم، نمی‌توانم میوه و سبزی بخرم. آنها را از زمین جمع می‌کنم. دیگر چه کار کنم؟

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول