اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

شهید صیاد شیرازی الگوی ولایت‌مداری و اتحاد بین ارتش و سپاه بود

فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش گفت: شهید صیاد شیرازی الگوی ولایت مداری، اتحاد و همدلی بین ارتش و سپاه بود.

شهید صیاد شیرازی الگوی ولایت‌مداری و اتحاد بین ارتش و سپاه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سرتیپ دوم امیر غلامعلیان امروز در مراسم بیست‌وسومین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور سرتیپ ناصر آراسته جانشین گروه مشاوران نظامی مقام معظم رهبری و رئیس هیأت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در تالار فرهنگیان کرمان اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی الگوی ولایت مداری، اتحاد و همدلی بین ارتش و سپاه بود.

ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق کشور با اشاره به اینکه شهید سپهبد صیاد شیرازی نمونه کاملی از مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس بود، عنوان کرد: بوسه مقام معظم رهبری بر تابوت شهید صیاد شیرازی، بزرگترین پاداشی است که یک سرباز از فرمانده خود دریافت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رموز ما در پیروزی هشت‌ساله دفاع مقدس، اتحاد و همدلی بود که بین ارتش و سپاه شکل گرفت و معمار و بنیان‌گذار اصلی آن شهید سپهبد صیاد شیرازی بود.

امیر غلامعلیان تصریح کرد: تبحری که شهید صیاد شیرازی در موضع عملیات‌های نظامی داشت ما را بر این داشت که امسال یادواره این عزیز شهید را با محوریت قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق برگزار کنیم و ان‌شاالله بتوانیم از رهنمودها و نصایح وی در پیداکردن زوایای پنهان زندگی شهید صیاد شیرازی بهره‌مند شویم. 

سرتیپ ناصر آراسته جانشین گروه مشاوران نظامی مقام معظم رهبری در ادامه ابراز کرد: شهید سپهبد صیاد شیرازی در بدو انتصاب به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی، با تشکیل قرارگاه‌های مشترک کربلا بین ارتش و سپاه، شکل‌گیری عملیات‌های مشترک را طرح‌ریزی و ساماندهی کرد و تمام عملیات‌های افتخارآفرین دفاع مقدس از جمله فتح‌المبین و بیت‌المقدس و همه عملیات‌هایی که سلسله آن از بردهای خوزستان شروع و به جبهه‌های کردستان ختم می‌شد ناشی از طرح‌ریزی‌های دقیق و فنی امیر سپهبد صیاد شیرازی بود.

رئیس هیأت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آخرین طلیعه عملیات دوران دفاع مقدس، عملیات مرصاد بود که درسال ۱۳۶۷ با طرح‌ریزی این شهید بزرگوار شکل گرفت، افزود: منافقین بعد از این عملیات افتخارآفرین بود که توطئه قتل و شهادت این عزیز را برنامه‌ریزی کردند و متاسفانه در سال ۱۳۷۸ در بیست‌ویکم فروردین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم با حضور استاندار، فرماندهان ارتش در استان کرمان، فرماندهان لشکری و کشوری و جمعی از مسؤولان استان از کتاب پرواز ۴۰۴ رونمایی شد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول