اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الحوثی: سفر «گروندبرگ» به صنعاءبدون تحقق مطالبات ملت یمن بی‌معناست

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن از اهداف سفر فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور به صنعاء انتقاد کرد.

الحوثی: سفر «گروندبرگ» به صنعاءبدون تحقق مطالبات ملت یمن بی‌معناست

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ضمن انتقاد از اهداف سفر «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در امور این کشور را زیر سوال برد و اصرار بر این سفر را قبل از اجرایی شدن مطالبات انصارالله تعجب‌آور دانست.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» الحوثی در توییتر خود نوشت: «آیا فعالیت بانکی و پرداخت حقوق‌ها ازسرگرفته شده و یا تسهیلاتی که آمریکا برای آغاز سفرهای پزشکی از سازمان ملل متعهد شده بود را انجام داده است؟ واقعاً چه مطالبه‌ای انجام شده است؟»

این انتقادات از عملکرد سازمان ملل در رسیدگی به مطالبات جنبش انصارالله یمن، در حالی مطرح می‌شود که «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، قرار است امروز (دوشنبه) در اولین سفر خود به صنعاء از زمان تصدی این مسئولیت وارد صنعاء شود.

پیش از این رهبران جنبش انصارالله یمن به دلیل عدم تحقق خواسته‌ها و مطالبات خود از جمله «رفع محاصره بندر الحدیده و از سرگیری فعالیت فرودگاه بین‌المللی صنعا» از دیدار و گفت‌وگو با وی خودداری می‌کردند.

جمعه گذشته، سازمان ملل متحد از فعالان بین‌المللی خواست تا حدود ۸۰میلیون دلار برای تأمین مالی طرحی با هدف جلوگیری از نشت نفت از نفتکش «صافر» که در سواحل یمن متوقف شده، جمع‌آوری کنند.

 رئیس کمیته عالی انقلابی یمن با انتقاد از تعلل سازمان ملل در انجام مطالبات و تحقق خواسته‌های ملت یمن، از سفرگروندبرگ به صنعا انتقاد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول