اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

پارک‌های علم و فناوری لازمه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان هستند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پارک‌های علم و فناوری یکی از اجزای مهم اکوسیستم نوآوری کشور در کنار دانشگا‌ه‌ها، مراکز نوآوری، مراکز رشد، انواع سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و غیر خطرپذیر و بانک‌ها هستند.

پارک‌های علم و فناوری لازمه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان هستند

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه نشست رؤسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور در جمع خبرنگاران درباره توسعه شرکت‌های دانش بنیان گفت: در رابطه با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فشار اصلی بر روی دوش وزارت علوم است؛ گرچه سازمان‌های دیگری نیز پارک علم و فناوری دارند و در حاضر حال تاسیس پارک‌های علم و فناوری جدید را آغاز کرده‌اند. 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تشکر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: وزارت علوم در همه این سالها حمایت کرده و در دوره کنونی با حضور آقای زلفی‌گل این حمایت‌ها بیشتر شد. 

وی افزود:‌ پارک‌های علم و فناوری یکی از اجزای مهم اکوسیستم  نوآوری کشور در کنار دانشگا‌ه‌ها، مراکز نوآوری، مراکز رشد، انواع سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و غیر خطرپذیر و بانک‌ها هستند؛ همگی این‌ها در یک زیست‌بوم کنار یکدیگر کار می‌کنند برای اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان زاده و بزرگ شوند و در واقع بخش بزرگی از اقتصاد را به خود اختصاص دهند. 

ستاری با بیان اینکه این همدلی باید بین همه سازمان‌های درگیر با این موضوع  از وزارت علوم تا وزارت کشاورزی، وزارت صمت، وزارت بهداشت و سایر بخش‌های عمده اقتصادی دولت ایجاد شود تا ما شاهد رشد شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم، یادآور شد: این همدلی زمینه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز فراهم می‌کند به ویژه اینکه پارک‌های علم و فناوری نقش پررنگی در ایجاد این شرکت‌ها و رشد و توسعه آنها دارند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول