اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

راه‌اندازی 5 هزار طرح کارگاهی برکت در مناطق محروم

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از راه‌اندازی 5 هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک در مناطق محروم کشور خبر داد.

راه‌اندازی 5 هزار طرح کارگاهی برکت در مناطق محروم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مرتضی نیازی، معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت در تشریح اقدامات جدید این بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی، گفت: در سال 1401به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» راه‌اندازی 5 هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار است که از جمله اقدامات جدید بنیاد برکت در حوزه ایجاد اشتغال به شمار می‌رود.

 وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در هر این کارگاه‌ها بین 5 تا 10 نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌کار شوند و راه‌اندازی این 5 هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک ایجاد اشتغال برای حداکثر 50 هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

 معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این طرح‌های کارگاهی خرد و کوچک خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای ایجاد 5 هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک 25 هزار میلیارد ریال است.

نیازی تاکید کرد: این کارگاه‌های خرد و کوچک علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید، می‌توانند طرح‌های اجتماع‌محور کوچک و خانگی را نیز پشتیبانی کنند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با اشاره به فعالیت تسهیل‌گران این بنیاد گفت: امسال نیز 850 مجری و تسهیل‌گر بنیاد در مناطق محروم و روستایی کشور اقدام به شناسایی متقاضیان اشتغال و معرفی‌شان برای دریافت تسهیلات می‌کنند.

به گفته نیازی، 16 هزار روستا و 800 شهر در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال 1401 قرار دارند.

وی یادآور شد: بنیاد برکت تا پایان سال گذشته 180 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور عملیاتی کرده است. 

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی، بالغ بر 200 هزار میلیارد ریال بوده و زمینه اشتغال برای 540 هزار نفر را به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول