اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید «سردار بردی محمداف» بر تقویت روابط ترکمنستان و آمریکا

رئیس جمهور ترکمنستان در پیام تبریک سالگرد سی‌امین سال برقراری روابط با آمریکا، بر توسعه بیشتر روابط دو کشور تاکید کرد.

تأکید «سردار بردی محمداف» بر تقویت روابط ترکمنستان و آمریکا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک را به « جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تبریک گفت.

رئیس جمهور ترکمنستان در پیام خود با تاکید بر اینکه کشورهای ما در زمینه‌های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه و بسیاری دیگر با یکدیگر همکاری می‌کنند، روابط دوستانه با ایالات متحده آمریکا برقرار کرده است که امروز نیز در مواضع و موقعیت‌های کلیدی ادامه دارد.

وی در این پیام گفت: در آینده قصد داریم تعامل خود را به تدریج گسترش دهیم و تقویت کنیم و در این زمینه منتظر تلاش‌های مشترک برای رساندن روابط به سطح بالاتر هستیم.

بردی محمداف با اشاره به اینکه ترکمنستان در مسیر جاده بزرگ ابریشم نه تنها از شرایط جغرافیایی مساعد برخوردار  بلکه ذخایر عظیم منابع طبیعی است، تاکید کرد: آمادگی همکاری‌های بین‌المللی در توسعه روابط با آمریکا را داریم.

در این زمینه، بردی محمداف با تاکید بر فعالیت شرکت‌های پیشرو آمریکایی در بازار ترکمنستان، بر این واقعیت تأکید کرد که ارتباطات تجاری با ایالات متحده آمریکا در زمینه‌های هواپیمایی کشوری، کشاورزی، برق و بانکی ادامه دارد.

رئیس جمهور ترکمنستان برای کار مشترک برای رساندن روابط دوجانبه به سطح جدیدی از طریق استفاده از فرصت‌های موجود ابراز آمادگی کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول