اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

مخالفان واردات خودرو برای کنترل قیمت راهکار ارائه دهند

یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به دلایل افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر، گفت: مخالفان واردات خودرو برای کنترل قیمت خودرو راهکار ارائه دهند.

مخالفان واردات خودرو برای کنترل قیمت راهکار ارائه دهند

سپهر زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: بعد از مطرح شدن واردات مجدد خودرو در اواخر سال گذشته با وجود نوسان قیمت ارز، قیمت خودرو دیگر افزایش نیافت و با توجه به اثرات روانی مطرح شدن بحث واردات خودرو قیمت خودرو ثابت ماند. 

این کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: اما با مطرح شدن ممنوعیت واردات خودرو  و مخالفت‌هایی که در این زمینه در سال جاری صورت گرفت باز هم شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم. 

وی در مورد تاثیر واردات خودرو بر بازار خودرو بیان داشت: اگر واردات خودرو انجام می‌شد تا حدودی روی نرخ خودروهای وارداتی و همچنین خودروهای قدیمی و مونتاژی چینی تاثیر می‌گذاشت و قیمت‌ها این خودروها را تا اندازه‌ای کاهش می داد همچنین واردات خودرو می‌توانست روی کاهش قیمت خودروهای تولید داخلی که قیمتی بیش از 300 تا 400 میلیون تومان دارند تاثیرگذار باشد. 

این کارشناس صنعت خودرو در مورد دلایل افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر بیان داشت: قطعا یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر مساله ممنوعیت واردات خودرو است. 

وی افزود: با توجه به نوسانات بازار بورس، راکد بودن بازار مسکن دارندگان پول‌های راکد، اضافه و سرگردان سرمایه‌های خود را به بازار خودرو وارد می‌کنند و با توجه به اینکه قیمت خودرو در کشور دائما افزایشی بوده و هیچگاه کاهشی نبوده است بنابراین سرمایه‌ها به این سمت سرازیر می‌شود. 

زنگنه بیان داشت: بر این اساس و با توجه به اینکه دارندگان نقدینگی مازاد با سرمایه‌گذاری در بخش خودرو از افت ارزش پول خود جلوگیری می‌کنند، تقاضا در این بازار افزایش می‌یابد و همین موضوع نیز بر افزایش قیمت خودرو تاثیرگذار است. 

وی افزود: با توجه به شرایط موجود تولید خودرو، و مشکلاتی که در بازار خودرو وجود دارد مخالفان واردات خودرو بیان کنند که راهکار کنترل قیمت چیست. 

وی همچنین با اشاره به کاهش تیراژ تولید خودرو اظهار داشت: با توجه به محدودیت ها و مشکلاتی که خودروسازان در تامین قطعات دارند تیراژ  تولید خودرو کاهش یافته است و همین مساله نیز در افزایش قیمت خودرو در بازار موثر بوده است. 

زنگنه بیان داشت: خودروسازان پیش از این با وجود نقص قطعات خودرو تولید و خودروهای ناقص را تا زمان تکمیل در پارکینگ‌ها نگهداری می‌کردند اما اکنون با توجه به لزوم خالی شدن پارکینگ خودروها ترجیح می‌دهند به تعدادی خودرو تولید کنند که دچار نقص قطعه نشود و همان را نیز روانه بازار کنند، بنابراین با این رویکرد تعداد خودروهای تولیدی کاهش می‌یابد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول