اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مدیرمسئول روزنامه شرق: رئیسی دنبال تعامل با اصحاب رسانه است

مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: رئیس‌جمهور تلاش کرده بود هم از لحاظ فرمی و هم از لحاظ محتوایی پیامی به مخاطبان انتقال دهد که ما خواستار تعادل و تعامل هستیم. امیدوارم این روند تداوم پیدا کند و ما شاهد تعامل و تعادل در جامعه‌مان باشیم.

مدیرمسئول روزنامه شرق: رئیسی دنبال تعامل با اصحاب رسانه است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مدیران مسئول و فعالان رسانه‌های کشور یکشنبه هفته‌جاری در ضیافت افطاری صمیمانه با سیدابراهیم رئیسی به بیان مهم‌ترین دغدغه‌های خود نسبت به مسائل کشور پرداختند. به همین مناسبت روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق انجام داده است که مشروح آن پیش روی شماست.

با توجه به اینکه شما هم در جلسه اول رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه هم در جلسه دوم با اصحاب رسانه حضور داشتید، روند جلسات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تفاوت جلسه دوم به‌نسبت جلسه اول رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه این بود که جمع زیادتری حاضر بودند و تفاوت دیگرش این بود که از هرگونه نحله فکری در جلسات حضور داشتند. جلسه اول رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه، جلسه با جمعی از مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب بود اما در جلسه دو روز گذشته، علاوه‌بر مدیران رسانه اصلاح‌طلب، مدیران رسانه‌های اصولگرا هم بودند و فضای جلسه مانند فضای جلسه قبلی بود، به‌لحاظ اینکه رئیس‌جمهور فرصتی را دراختیار مدیران رسانه‌ها قرار دادند که اگر نقطه‌نظری دارند مطرح کنند. علی‌رغم اینکه از قبل تعدادی از افراد اعلام آمادگی کرده و در جلسه صحبت کردند، رئیس‌جمهور اشاره کردند اگر فرد دیگری می‌خواهد نظرات و پیشنهادهایش را مطرح کند، مانعی وجود ندارد و من آمده‌ام که صحبت‌های مدیران رسانه‌ها را بشنوم و بیشتر برای شنیدن در اینجا حضور دارم. همین هم شد، تعداد زیادی از حاضران صحبت کردند و ایشان هم با حوصله صحبت‌ها را گوش دادند. در فرصتی هم که دراختیار ایشان برای پاسخگویی به انتقادها و پیشنهادها قرار گرفت، ایشان با توجه به ماه مبارک رمضان، نکاتی را مطرح کردند، بعد هم اشاراتی به سخنان برخی مدیران مسئول و خبرگزاری‌ها داشتند.

مهم‌ترین پیشنهاد‌ها و انتقادهایی که در جلسه مطرح شد، چه چیزی بود و واکنش رئیس‌جمهور به آنها چه بود؟

به‌نظر من، نفس این جلسات خیلی خوب است، برای اینکه یک تعامل دوسویه‌ای ایجاد می‌شود و  مسئولان به‌خصوص مسئولان اجرایی، سخنانی را از مدیران مسئول رسانه‌ها می‌شنوند که ممکن است از مدیران مربوطه خودش نشنوند، چون اینها راحت‌تر صحبت می‌کنند و آنها شاید ملاحظاتی دارند و به‌هر‌حال مدیران مسئول آن ملاحظات را ندارند و این کمک‌کننده است. از طرفی هم صحبت‌های مقامات مسئول را به سمع‌ونظر مدیران مسئول می‌رسانند که آنها می‌توانند از طریق رسانه‌هایشان انتقال دهند. همان‌طور که قبلا هم عرض کردم چون هر دو جریان فکری حضور داشتند، قاب خوبی درست شده بود از اینکه آقای رئیس‌جمهور وسط نشسته بودند و در سمت راست ایشان حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان و در سمت چپ ایشان سیدمحمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات بودند. رئیس‌جمهور تلاش کرده بود هم از لحاظ فرمی و هم از لحاظ محتوایی پیامی را به مخاطبان انتقال دهد که ما خواستار تعادل و تعامل هستیم. امیدوارم که این روند تداوم پیدا کند و ما شاهد تعامل و تعادل در جامعه‌مان باشیم.

مهم‌ترین حسن این‌گونه جلسات رئیس‌جمهور با جناح‌های مختلف را در چه می‌دانید؟

این جلسات به‌نظر من این حسن را دارد که ما از برخورد ذهنی با یکدیگر فاصله می‌گیریم و به یک فضای عینی می‌رسیم، چون وقتی افراد به‌صورت ذهنی با یکدیگر برخورد می‌کنند، هرکدام از طرفین فکر می‌کنند طرف دیگر موجود عجیب‌وغریبی است و دیدگاه‌ عجیبی دارد، اما وقتی همه طیف‌های مختلف با هم صحبت می‌کنند، متوجه می‌شوند یک‌سری اشتراکات و اختلاف‌سلیقه دارند که می‌توانند بر پایه آن اشتراکات یک بنای جدید بسازند و حسن این‌گونه جلسات این است و حتما هم باید این جلسات از کانون خانواده شروع شود تا به سطوح بالا برسد. چون جلسه و گفت‌وگو باعث می‌شود ما از فضای ذهنی که نسبت به یکدیگر داریم خارج شده و وارد یک فضایی شویم که واقعیت‌ها را بهتر ببینیم و لمس کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول