اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

نیکوکارانی که بیش از 2 هزار زندانی آزاد کرده‌اند

نیکوکار آزاد کننده زندانیان غیر عمد گفت:طی یک سال گذشته توانسته‌ایم بیش از دو هزار نفر را از زندان‌های سراسر کشور آزاد کنیم.

نیکوکارانی که بیش از 2 هزار زندانی آزاد کرده‌اند

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس ویژه‌برنامه جشن رمضان با حضور علی صحاب، نیکوکار حوزه زندانیان جرایم غیر عمد روی آنتن رفت.

صحاب در این برنامه از نحوه فعالیت برای آزادسازی زندانیان گفت و در بخشی از برنامه با برقراری تماس مستقیم خبر آزادی یک مددجو را به خانواده آنها رساند.

این نیکوکار گفت: مجموعه ما در اول نوروز سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد. کار ما کمک تخصصی به زندانیان است. به طور کلی زمانی که افراد در نظر دارند به زندانیان کمک کنند تنها سعی می‌کنند یک زندانی را آزاد کنند؛ در حالی که تحقیقات نشان داده بیشتر این افراد معمولا بلز هم به زندان بازمی‌گردند. 

علی صحاب ادامه داد: متاسفانه به دلیل وجود سوءپیشینه در سوابق زندانیان آنها نمی‌توانند شغل مناسبی پیدا کنند و شرایط خوبی را برای خود فراهم سازند؛ در نتیجه ناچار می‌شوند به کارهای خلاف روی بیاورند.

وی افزود: به همین دلیل مجموعه ما زندانیان جرایم غیرعمد را تنها به شرط اشتغال آزاد می‌کند. طی یک سال گذشته توانسته‌ایم بیش از دو هزار نفر را از زندان‌های سراسر کشور آزاد کنیم.

این نیکوکار خاطرنشان کرد:همچنین تا امروز موفق شده‌ایم برای ۱۶۷۵ نفر از آنها بستر اشتغال فراهم کنیم. از آن جایی که تمامی افرادی که می‌خواهند به زندانیان کمک کنند توانایی یا تمایل کمک‌ مالی را ندارند می‌توانند برای این افراد شغل پیشنهاد کنند. 

صحاب گفت: با وجود اینکه رقم‌ لازم برای آزاد کردن زندانی‌ها بسیار بالاست، خوشبختانه با کمک‌های مردمی توانسته‌ایم مبالغ مورد نظر را جمع‌آوری کنیم و آزادی افراد را رقم بزنیم. کمک مردم می‌تواند بسیار پایین و در حد ۱۰ هزار تومان باشد اما به دلیل افزایش تعداد خیرین امکان جمع‌آوری مبالغ بیشتروجود دارد. 

این نیکوکار ادامه داد: متاسفانه امروزه زندانی‌هایی وجود دارند که تنها به دلیل مبالغ محدود مانند ۷ الی ۹ میلیون تومان در زندان هستند. از طرف دیگر افراد خیّری هستند که با تشکیل گروه‌های خیریه و جمع‌آوری مبالغ ماهانه ما را همراهی می‌کنند و طی یک سال اخیر فعالیت مستمر داشته‌اند. مواردی هم بوده‌اند که یک زندانی به دلیل کمک‌های همین گروه‌های کوچک آزاد شده‌اند. 

صحاب اظهار کرد: متاسفانه زندانی اصلی تنها فردی که در زندان حضور دارد نیست، بلکه تمام اعضای خانواده او نیز زندانی هستند. مشکلی که در جامعه ما وجود دارد نگاه مردم به خانواده فرد زندانی است چون تمامی افراد آن خانواده را به چشم مجرم می‌بینند حتی اگر فرد زندانی شده تنها به دلیل بدهی کوچک دستگیر شده باشد. 

وی افزود: بسیاری از افرادی که جزو زندانیان جرائم غیر عمد می‌شوند اشخاصی هستند که در گذشته کسب‌وکار داشته‌اند و اکنون به دلیل ورشکستگی چنین شرایطی دارند. این خانواده‌ها متاسفانه مشمول کمک‌های کمیته امداد نمی‌شوند.

همسر یک زندانی جرایم غیرعمد،گفت: همسر من به دلیل ابتلا به سرطان ریه و انجام عمل‌های پزشکی بدهی‌های بسیاری داشت و همین موضوع باعث شد به زندان بیفتد و اکنون چهار سال است در زندان است.

وی افزود:همسر من یک معلم بود که به دلیل ۲۷۰ میلیون بدهی به زندان افتاد؛ اکنون با صحبت‌هایی که صورت گرفته برای آزادی حداقل ۵۰ میلیون تومان نیاز است. 

همسر یک زندانی جرایم غیرعمدگفت:ما پسری ۱۵ ساله داریم که به دلیل دوری از پدرش افسردگی گرفته و بسیار ناراحت است. من از همین جا دعا می‌کنم تا روزی برسد که یکبار دیگر به‌عنوان‌ یک خانواده در کنار هم سر یک سفره بنشینیم. 

این مددجو گفت: من برج ۸ سال ۹۷ به زندان آمدم و از آن زمان تنها پشتیبانی که داشتم همسرم بوده است.
 
 صحاب افزود: خوشبختانه دعای این خانم برآورده شده و همسرشان طی چند روز آینده به خانه بازمی‌گردد.تمامی این کارها لطف مردم است و همکاری آن‌ها باعث چنین اتفاقی بود. 

وی ادامه داد: توفیق داشتم شاهد آزادی ۲۰۰۷ نفر طی یک سال گذشته باشم. تمامی اطلاعات مربوط به آزادسازی زندانیان نیز در سامانه‌های ما ثبت شده و افرادی که تمایل داشته باشند می‌توانند به آزادی مددجویان کمک کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول