اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صرفه‌جویی 14 میلیون لیتری زنجانی‌ها در مصرف بنزین

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان از افزایش مصرف گاز طبیعی فشرده (CNG)گفت: از ابتدای سال تا کنون به ازای CNG عرضه شده در جایگاه‌ها به خودروهای دو گانه سوز، بالغ بر 14 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

صرفه‌جویی 14 میلیون لیتری زنجانی‌ها در مصرف بنزین

‏ حمید حبیبی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به اجرای مطلوب طرح دوگانه‌سوز کردن خودروها در منطقه زنجان، در سال 1400 بالغ بر 700 دستگاه انواع خودرو های عمومی«تاکسی و وانت بار»، تاکسی تلفنی و اینترنتی در سطح استان دوگانه سوز شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و 350 خودرو دوگانه‌سوز شده است، افزود: با استقبال مالکان این خودروها از طرح یاد شده، این افراد همچنان می‌توانند در طرح مذکور از طریق وبگاه اینترنتی به نشانی GCR.NIOPDC.ir ثبت‌نام کرده و از تسهیلات مصوب استفاده کنند.
وی افزود: در طرح مذکور هزینه دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی«وانت و تاکسی» رایگان بوده و از مالکان خودروهای آژانس و مسافربر شخصی اینترنتی تنها 20 درصد هزینه دوگانه‌سوز کردن دریافت می‌شود.

حبیبی در ادامه از افزایش مصرف گاز طبیعی فشرده (CNG)گفت: از ابتدای سال تا کنون به ازای CNG عرضه شده در جایگاه‌ها به خودروهای دو گانه سوز، بالغ بر 14 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی، تاکسی‌های تلفنی و مسافربر شخصی اینترنتی همچنان ادامه داشته و مالکان خودروهای مذکور می‌توانند برای گازسوز کردن وسیله نقلیه خود با ثبت نام اینترنتی در وبگاه به نشانی GCR.NIOPDC.IR از این طرح استفاده کنند.
وی گفت: هزینه دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی شامل وانت و تاکسی‌های عمومی رایگان بوده و از مالکان خودروهای تاکسی تلفنی و اینترنتی تنها 20 درصد هزینه دو گانه سوز کردن دریافت می‌شود.
حبیبی ضمن تأکید بر رعایت الزامات و استانداردهای سوختگیری در جایگاه های CNG توسط اپراتورها و مراجعین و اهمیت ویژه آن در سوخت‌رسانی ایمن به شهروندان گفت: در همین راستا پایش‌ها، کنترل و نظارت بر استانداردهای لازم توسط کارشناسان این شرکت و سازمان استاندارد به صورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول