اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

اعدام با جوخه آتش به زندان‌های آمریکا بازمی‌گردد؟

شیوه اجرای اعدام در آمریکا از جمله اعدام با تزریق مواد کشنده و جوخه آتش با واکنش‌هایی همراه شده است.

اعدام با جوخه آتش به زندان‌های آمریکا بازمی‌گردد؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا به تازگی اجرای حکم اعدام «ریچارد مور» را که از سال ۲۰۰۱ در زندان قرار دارد، برای ۲۹ آوریل برنامه‌ ریزی کرد.

به گزارش «گاردین»، از آنجایی که مقام‌های ایالتی مدعی شدند نتوانسته‌اند دارو‌های مورد نیاز را برای اجرای اعدام با تزریق مواد کشنده تامین کنند، به او حق انتخاب بین اعدام شدن با استفاده از صندلی الکتریکی و جوخه آتش (تیرباران) را خواهند داد.

مقام‌ها طبق برآورد خود اکنون ۵۳ هزار دلار برای بازسازی بخشی از یک زندان هزینه کرده‌اند تا با جوخه تیراندازی سه نفره بتوانند فرآیند اعدام را اجرا کنند.

کارولینای جنوبی تنها ایالتی نیست که این نوع اعدام را در دستور کار قرار داده است؛ ایالت‌های اوکلاهاما و می‌ سی سی پی نیز به طور رسمی اعدام از سوی جوخه آتش را پذیرفته‌اند.

ایالت یوتا تنها ایالتی است که در قرن گذشته از این روش استفاده کرده است.

دادگاه عالی آمریکا به زندانیان محکوم به اعدام گفته است که اگر می‌خواهند در دادگاه، اعدام با استفاده از تزریق مواد کشنده را به چالش بکشند، باید روش جایگزینی را برای اعدام پیشنهاد کنند.

پس از ده‌ها تزریق نادرست و آشکارا دردناک کشنده در سال‌های اخیر، زندانیان در دستکم ۱۰ ایالت بحثی را مطرح کرده‌اند؛ آن‌ها جوخه آتش را ترجیح می‌دهند.

بنابراین، آیا آمریکا واقعاً قصد دارد به زندانیان تیراندازی کند؟

«کورینا لین»، استاد حقوق در دانشگاه «ریچموند»، می‌گوید «این یک مرگ تقریباً آنی، با ارزان‌ترین، ساده‌ترین و پایین‌ترین میزان اشتباه است.»

«لین» و سایر محققان استدلال کرده‌اند که آمریکایی‌ها مدت‌هاست که می‌خواستند خشونت اقدام‌هایی را که انجام می‌دادند پنهان کنند.

منبع: خبرگزاری میزان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول