اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی: اتحادیه اروپا برای قطع صادرات انرژی روسیه ضرب‌الاجل تعیین کند

رئیس‌جمهور اوکراین تصریح کرد که اتحادیه اروپا باید برای توقف واردات نفت و گاز روسیه به اتحادیه اروپا ضرب‌الاجل تعیین کند.

زلنسکی: اتحادیه اروپا برای قطع صادرات انرژی روسیه ضرب‌الاجل تعیین کند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) در یک سخنرانی ویدئویی به پارلمان «لیتوانی» از اتحادیه اروپا خواست تا برای کشورهای این اتحادیه به منظور قطع واردات نفت و گاز روسیه ضرب‌الاجل تعیین کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، زلنسکی تصریح کرد که «یک تصمیم کاملاً مقتدرانه» درباره تحریم روسیه باید همین حالا و بدون منتظر ماندن برای تصویب بسته‌های تنبیهی جدید، به تصویب برسد.

زلنسکی در این خصوص گفت: «اتحادیه اروپا می‌تواند این کار را بکند و باید با تمامی ابزارآلات از جمله نفت، تحریم تمامی بانک‌های روسی و نه صرفاً چند بانک محدود اقدام به چنین کاری کند. ضرب‌الاجل‌های خاصی باید برای تمامی کشورهای اتحادیه اروپا برای امتناع واقعی یا حداقل محدودیت چشمگیر در مصر گاز و نفت روسیه تعیین کند».

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه افزود که برخی کشورهای اتحادیه اروپا هنوز نمی توانند تصمیم‌گیری کنند که حداقل خرید منابع انرژی روسیه را محدود کنند و توضیح داد: «صدها شرکت و بانک اروپایی هنوز حاضر به رد همکاری با بازار روسیه نشده‌اند و در عین حال در واکنش به درخواست‌ها برای توقف تأمین مالی فدراسیون روسیه، آشکارا بی‌احترامی می‌کنند».

روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد و ««ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات کشورش در اوکراین را «حفاظت از مردمی خواند که برای مدت هشت سال در معرض قلدوری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار داشتند».

وی همچنین گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای «خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین و محاکمه تمامی جنایتکارانی است که مسئل جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس هستند».

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها زیرساخت‌های نظامی و نظامیان اوکراینی را هدف قرار داده‌اند و به هیچ عنوان به غیرنظامیان حمله نمی‌کنند.

این خبر در حالی منتشر شده و زلنسکی در شرایطی خواستار قطع واردات نفت و گاز روسیه شده است که چندی پیش، یک لابی بزرگ بانکی در آلمان هشدار داد در صورت قطع واردات نفت و گاز از روسیه این کشور درگیر یک رکود اقتصادی سنگین خواهد شد.

آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا برای تامین انرژی مورد نیاز خود به شدت به روسیه وابسته است و بانک‌های این کشور نسبت به احتمال وقوع هر گونه اختلال در صادرات حامل‌های انرژی از روسیه به این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول