اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

آمریکا و کره جنوبی رزمایش دریایی مشترک انجام می‌دهند

ناو هواپیمابر «یواس اس آبراهام لینکلن» آمریکا قصد دارد در دریای چین شرقی مستقر شده و با نیروی دریایی کره جنوبی تمرین انجام دهد.

آمریکا و کره جنوبی رزمایش دریایی مشترک انجام می‌دهند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، ناو هواپیمابر اتمی «یواس اس آبراهام لینکلن» آمریکا  که در حال حاضر در دریای چین شرقی قرار دارد، قصد دارد در ۱۵ آوریل (جمعه ۲۶ فروردین) با نیروی دریایی کره جنوبی رزمایش انجام دهد.

 به نوشته وبگاه «هانی کره» ورود این کشتی آمریکایی به دریای چین شرقی بعد از گذشت چهار سال صورت می‌گیرد. چهار سال قبل  زمانی که کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما شلیک کرد و تنش‌های نظامی در شبه جزیره کره بالا گرفت، این ناو در منطقه مستقر شد.

بر اساس توضیحات مقامات نظامی، به احتمال زیاد این ناو در ۱۵ آوریل وارد آب‌های بین‌المللی دریای چین شرقی خواهد شد و  پنج روز برای انجام رزمایش‌های مشترک دریایی  در منطقه باقی خواهد ماند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کره جنوبی و آمریکا در حال بررسی ارسال پیام هشداردهنده به کره شمالی از این ناو هواپیمابر هستند.

در ابتدا، ایالات متحده به برگزاری رزمایش‌های مشترک سه جانبه با کره جنوبی  و ژاپن امیدوار بود، اما به دلیل مخالفت‌های کره جنوبی بعید به نظر می‌رسد که این امر محقق شود. در عوض، یو اس اس آبراهام لینکلن ممکن است با نیروی دریایی ژاپن در بخش جنوبی دریای چین شرقی تمرین کند و سپس با نیروی دریایی کره جنوبی تمرینات دریایی را انجام دهد.

ورود ناو آمریکایی به دریای شرقی در حالی صورت می‌گیرد که احتمال پرتاب‌های بیشتر یک موشک بالستیک قاره پیما یا حتی آزمایش اتمی در ۱۵ آوریل، که مصادف با جشن تولد «کیم ایل سونگ» رهبر سابق کره شمالی است، می رود.

«پارک چونگ چئون» دبیر کمیته مرکزی حزب کارگران کره  شمالی و یکی از سران ارشد نظامی کره شمالی در واکنش به جدیدترین تهدید نظامی کره جنوبی هشدار داد که اگر سئول به عنوان یک حمله پیش‌دستانه علیه کره شمالی اقدام نظامی انجام دهد، کره شمالی «بی‌رحمانه»، مواضع اصلی و مهم کره جنوبی را نابود خواهد کرد.

هشدار پیونگ‌یانگ در حالی مطرح شده  که «سئو ووک» وزیر دفاع کره جنوبی در مراسم در مراسم تأسیس فرماندهی پیاده نظام موشکی راهبردی کشور کره جنوبی که روز اول آوریل (۱۲ فروردین ماه) برگزار شد، تصریح کرد که نیروهای مسلح کره جنوبی دارای انواع مختلفی از موشک‌هایی با قابلیت «هدف قرار دادن دقیق و سریع مواضع» در کره شمالی است.

این وزیر کره‌ای بر توانمندی ارتش کره جنوبی برای حمله به «منشأ هرگونه حمله و فرماندهی آن و تأسیسات پشتیبانی آن» در صورت حمله کره شمالی به کره جنوبی تاکید کرد و متعهد شد که سئول به تولید موشک‌های دقیق‌تر با برد بیشتر از کره شمالی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول