اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای بلینکن درباره استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی

وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که روسیه در تلاش برای استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر بندری ماریوپل است.

ادعای بلینکن درباره استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد که روسیه در تلاش برای استفاده از تسلیحات شیمیایی در ماریوپل است.

وی گفت: «اطلاعات موثقی درباره احتمال استفاده روسیه از مواد شیمیایی در اوکراین داریم».

بلینکن اضافه کرد: «احتمال استفاده از تسلیحات شیمیایی در اوکراین باعث نگرانی بوده و پس از آغاز جنگ نیز درباره آن صحبت کرده بودیم». 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «ما در موقعیتی نیستیم که به ما اجازه دهد درباره گزارش‌هایی که درباره استفاده از مواد شیمیایی در اوکراین منتشر می‌شود، به یقین برسیم».

در حالی که دولت مسکو چند هفته بود که درباره احتمال اقدام ارتش اوکراین در صحنه‌سازی حمله شیمیایی به این کشور هشدار می‌داد، کی‌یف و غرب بامداد سه‌شنبه آغاز این سناریو را کلید زدند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در واپسین دقایق شامگاه دوشنبه مدعی شد که نیروهای روسیه ممکن است از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین استفاده کرده باشند.

این اظهارات زلنسکی در حالی است که گزارش‌های تایید نشده‌ای روز دوشنبه حاکی از استفاده از سلاح‌های شیمیایی در بندر ماریوپل در جنوب اوکراین است.

همزمان خبرنگاران ترکیه‌ای نیز گزارش دادند که سفارت اوکراین در آنکارا طی بیانیه‌ای ادعا کرده است: «حدود ساعتی پیش نیروهای روسیه از یک ماده سمی با منشأ نامعلوم علیه نظامیان و غیرنظامیان اوکراینی در شهر ماریوپول استفاده کردند که از پهپاد شلیک شده است. قربانیان نارسایی تنفسی دارند».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول