اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پارتی گیت؛ اغلب انگلیسی‌ها خواستار استعفای جانسون هستند

بعد از جریمه نخست‌وزیر و وزیر دارایی انگلیس به دلیل نقض قوانین قرنطینه در دوره کرونا، ۵۷ درصد از انگلیسی‌ها در یک نظرسنجی فوری گفتند که جانسون باید استعفا دهد.

پارتی گیت؛ اغلب انگلیسی‌ها خواستار استعفای جانسون هستند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک نظرسنجی جدید نشان داده که مردم انگلیس معتقدند «بوریس جانسون» نخست‌وزیر و «ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس پس از جریمه شدن به خاطر مهمانی‌های دوره قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی در «داونینگ استریت»، باید استعفا دهند.

نظرسنجی فوری «یوگاو» نشان داد که ۵۷ درصد از انگلیسی‌ها معتقدند بوریس جانسون باید استعفا دهد و ۳۰ درصد معتقدند که او باید در سمت خود باقی بماند. پنجاه و هفت درصد از مردم انگلیس معتقدند که جانسون آگاهانه درباره اینکه آیا قوانین قرنطینه را زیر پا گذاشته یا نه دروغ گفته، در حالی که فقط ۱۲ درصد معتقدند که او دروغ نگفته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۷ درصد معتقدند وزیر دارایی باید استعفا دهد و تنها ۲۹ درصد گفتند که او باید در سمت خود باقی بماند. دولت انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که بوریس جانسون و ریشی سوناک به دلیل نقض قوانین قرنطینه در دوره کرونا و برگزاری مهمانی (پارتی‌‌گیت) توسط پلیس جریمه شده‌اند. دفتر نخست‌وزیری انگلیس تایید کرده که این جریمه‌ها مربوط به جشن تولدی است که در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ با حضور جانسون و سوناک برگزار شد. کری جانسون، همسر جانسون هم در رابطه با این مهمانی جریمه شده است.

گفته می‌شود که جانسون در شش مورد از رویدادهایی که درباره آن‌ها تحقیق می‌شود، شرکت داشته و وزیر دارایی او به شرکت در یکی از آن‌ها، جشن تولد جانسون، متهم شده است.

پلیس لندن در حال بررسی ۱۲ دورهمی در خیابان «داونینگ» و «وایت هال» است که گفته شده قوانین کووید-۱۹ در این مکان‌های زیر پا گذاشته‌ است. جانسون تاکنون علیرغم خشم عمیق عمومی و فشارهای مداوم از طیف‌های مختلف سیاسی، در برابر درخواست‌ها برای استعفا مقاومت کرده است.

چندی پیش تصاویر مهمانی مقامات دولت انگلیس با حضور جانسون در زمان اوج اعمال محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته میلادی انتقادات شدید جامعه و سیاست‌مداران انگلیس را برانگیخت. پس از آن مشخص شد جانسون و نزدیکانش شب خاکسپاری شوهر ملکه انگلیس نیز دو مهمانی برگزار کرده بودند. در پی انتشار بخشی از گزارش مربوط به تخلف دولت‌مردان انگلیس از محدودیت‌های کرونایی و به راه انداختن مهمانی و میگساری، نخست‌وزیر این کشور مجبور به عذرخواهی شد.

بوریس جانسون حدود دو سال پیش به کرونای شدید مبتلا شد و مدتی را در بیمارستان گذراند. شدت ابتلای وی به کرونا به حدی بود که در برهه‌ای، مسئولان بیمارستان خود را برای اعلام مرگ جانسون آماده کرده بودند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول