اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت گاز در اروپا دوباره افزایشی شد

پس از حدود 7 روز معاملاتی کاهش قیمت گاز در بازار اروپا دوباره شاهد صعود قیمت این حامل انرژی هستیم.

قیمت گاز در اروپا دوباره افزایشی شد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی تا پایان روز دوشنبه به مدت 7 روز قیمت گاز در بازار اروپا روندی کاهشی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش گرفت اما در معاملات روز سه‌شنبه این روند معکوس شد و قیمت گاز افزایش یافت.

گفته می‌شود؛ حجم سفارشات به 68 درصد ظرفیت صادرات گاز روسیه کاهش یافته و شرکت گازپروم اعلام کرده که بر اساس درخواست مشتریان از طریق خط لوله گاز به اروپا ارسال می‌کند.

صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله نورداستریم به اروپا با تمام ظرفیت در جریان است و در روز 12 آوریل میزان درخواست مشتریان اروپایی برای خرید گاز از روسیه 74.5 میلیون مترمکعب بوده است. در بازار انرژی هلند شاهد افزایش 3.9 درصدی قیمت گاز برای تحویل در ماه می بودیم. در بازار گاز انگلیس هم قیمت گاز 3.5 درصد رشد کرد.

با وجود آنکه شاهد افزایش تنش بین روسیه و اروپا هستیم اما صادرات گاز این کشور از طریق خط لوله عبوری از اوکراین به اروپا متوقف نشده است. با این حال اما با افزایش فشارها برای تحریم گاز روسیه در داخل و خارج اروپا شاهد کاهش تقاضا برای واردات این حامل انرژی از روسیه به اروپا هستیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول