اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

اندازه‌گیری سیگنال‌های مغزی را پوشیدنی‌های هوشمند سرعت بخشید

هدست پوشیدنی یک شرکت دانش‌بنیان، در یک ابتکار، محصول خود را در قالب یک اسباب‌بازی هوشمند طراحی کرده است.

اندازه‌گیری سیگنال‌های مغزی را پوشیدنی‌های هوشمند سرعت بخشید

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هدست پوشیدنی یک شرکت دانش‌بنیان، در یک ابتکار، محصول خود را در قالب یک اسباب‌بازی هوشمند طراحی کرده است.

این هدست‌ که برای نخستین‌بار در ایران رونمایی شده‌، علاوه بر وجوه درمانی، در قالب یک اسباب‌بازی هوشمند ارائه شده‌ که این ویژگی سبب شده تا به تنها هدست پوشیدنی جهان تبدیل شود که دارای این قابلیت است.

بر پایه اینترنت اشیا و هوش مصنوعی

این هدست مخصوص، در حوزه‌های علوم اعصاب و بازخورد عصبی کاربرد دارد و آن‌طور که فرشته فراهانی مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت دانش‌بنیان پیشرو موج آراد می‌گوید این محصول، بر پایه اینترنت اشیا و هوش مصنوعی ساخته شده است.

درواقع این محصول در سه قالب هدست، ماشین اسباب‌بازی و اپلیکیشن طراحی شده است که با اندازه‌گیری سیگنال‌های مغزی، خروجی این تحلیل و گزارش‌ها را به اپلیکیشن اعلام می‌کند.

روانشناسی، تجهیزات برای کنترل ویلچر و هر علم و عملی که نیاز به قدرت ذهنی دارد، ازجمله حوزه‌های این محصول به شمار می‌رود.

تولید کاملا بومی

این دستاورد که تمام آن تولید داخل است، از قابلیت پشتیبانی ۲ تا ۱۶ کانال برخوردار است.

این محصول که نوعی سرگرمی هوشمند محسوب می‌شود، ابزاری برای سنجش سطح سلامت و کمکی برای بهبود درمان است که در ایجاد سبک زندگی جدید، کمک‌های بسیاری می‌کند.

قابلیت اتصال به انواع بازی و اسباب‌بازی

ازجمله مهم‌ترین کاربردها و قابلیت‌های این هدست می‌توان به قابل‌حمل بودن، کارایی آسان، مقرون‌به‌صرفه بودن، برخورداری از باتری قابل شارژ، نرم‌افزار بومی، آموزش و مشاوره رایگان، اتصال به انواع اسباب‌بازی‌، بازی‌ و ویلچر اشاره کرد.

ایجاد اشتغال برای ۱۵ نفر

این محصول که قابلیت رقابت با نمونه‌های باکیفیت خارجی را دارد، به لحاظ قیمت، یک‌دهم آن نمونه‌ها محسوب شده و از کارایی هم‌تراز و حتی بالاتر از آن نمونه‌ها برخوردار است.

تولید این محصول، زمینه اشتغال‌آفرینی مستقیم برای ۱۰ نفر و غیرمستقم برای ۵ نفر را فراهم آورده است.

در ساخت این محصول از علوم اعصاب، نوروفیدبک و فناوری اطلاعات استفاده شده است که همگرایی فناوری اطلاعات و علوم شناختی به حساب می‌آید.

این محصول با حمایت‌های مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا به مرحله تولید رسیده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول