اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر سران لهستان و کشورهای بالتیک به اوکراین

سران لهستان و کشورهای حوزه بالتیک برای دیدار با رئیس جمهور اوکراین وارد خاک این کشور شدند.

سفر سران لهستان و کشورهای بالتیک به اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سران لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک (لتونی، لیتوانی و استونی) برای دیدار با رئیس جمهور اوکراین عازم این کشور شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «آلار کاریس» رئیس جمهور استونی با انتشار تصویر خود در کنار همتایان خود در لیتوانی، لتونی و لهستان نوشت: «عازم کی‌یف هستیم، شهری که از زمان آخرین دیدارم متحمل رنج‌های فراوانی شده است».

کاریس در ادامه نوشت: «به‌همراه آندری دودا، گیتاناس نوسدا و اگلیس لویتز از اوکراین دیدن می‌کنیم تا حمایت خود از مردم اوکراین را نشان داده و با دوست عزیز ولودیمیر زلنسکی دیدار کنیم».

پیش از سفر سران این چهار کشور شرق اروپا به اوکراین، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در سفری از پیش اعلام نشده با قطار وارد اوکراین شده بود.

در پی افزایش تنش‌ها میان کشورهای شرق اروپا و روسیه بر سر بحران اوکراین، لیتوانی و لتونی روز دوشنبه اعلام کردند که تصمیم دارند تا روابط دیپلماتیک خود با روسیه را کاهش داده و به سفرای مسکو دستور دادند تا این دو کشور حوزه بالتیک را ترک کنند.

پیش‌تر نیز سفرای سه کشور استونی، لتونی و لیتوانی احضار شدند تا اقدام متقابل مسکو و اخراج شماری از دیپلمات‌های این کشورها به آن‌ها ابلاغ شود.

اکنون سفر رئیس جمهور لهستان به اوکراین در حالی انجام می‌گیرد که «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه اخیراً هشدار داده: «اقدامات تبلیغاتی لهستان نیز همانند کشورهای حوزه بالتیک و اوکراین، با متصل کردن تمام مشکلات خود به روسیه خو گرفته‌اند».

مدودوف همچنین گفت لهستان در حال تبدیل شدن به خط مقدم ناتو در برابر روسیه است و چنین رویکردی برای امنیت اروپا خطرناک است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول