اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: هر وسیله ناتو که در اوکراین حرکت کند، هدف ما می‌شود

معاون وزیر خارجه روسیه تهدید کرد، هر وسیله متعلق به ناتو که در اوکراین حرکت کند، هدف قانونی نظامیان روس خواهد بود.

مسکو: هر وسیله ناتو که در اوکراین حرکت کند، هدف ما می‌شود

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از افزایش حجم تسلیحات ارسالی توسط آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اوکراین، مسکو هم درباره هدف قراردادن ناتو در اوکراین هشدار داد.

«اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت: «با تمام تلاش‌های آمریکا و غرب برای کُند کردن عملیات نظامی در اوکراین مقابله خواهیم کرد».

سیرومولوتوف در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» توضیح داد: «تلاش غرب برای کاهش سرعت عملیات نظامی در اوکراین و آسیب رساندن به واحدهای روسیه را به شدت سرکوب خواهیم کرد».

وی تاکید کرد: «هر وسیله حمل و نقل متعلق به ناتو که سلاح را در داخل خاک اوکراین حمل می‌کند، اهداف قانونی است».

به نوشته اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: «مسکو تهدید تروریسم شیمیایی توسط ملی‌گرایان و ارتش اوکراین را بسیار واقعی می‌داند».

پیش از این نیز، معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل با هشدار درباره احتمال تنش‌زایی جدید اوکراین در اودسا، گفته بود نیروهای اوکراینی با لباس‌های نظامی روسی به‌تعداد زیاد در این شهر دیده شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» در واکنش به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس، اعلام آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین کرد و تأکید کرد که مسکو به هیچ عنوان قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف این کشور خلع سلاح و نازی‌زدایی کردن کشور اوکراین است. کشورهای غربی نه تنها اقدامی برای کمک به کاهش تنش‌ها در اوکراین نکرده‌اند بلکه با عرضه تسلیحات به کی‌یف، بیش از حد به درگیری‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول