اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

دیدار دوستانه تیم ملی با برزیل یا آرژانتین/ کامرانی‌فر: حساب فدراسیون شرایط خوبی ندارد

دبیرکل فدراسیون فوتبال از برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌های ملی برزیل یا آرژانتین خبر داد.

دیدار دوستانه تیم ملی با برزیل یا آرژانتین/ کامرانی‌فر: حساب فدراسیون شرایط خوبی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن کامرانی‌فر درمورد دلیل مسدود شدن حساب های فدراسیون فوتبال اظهار داشت: دلیل مسدود شدن حساب بدهی مربوط به قبل از سال‌‌ 96 بوده که در سال 1400 قطعی شده است‌. مبلغی که در برخی سایت‌ها و خبرگزاری ها مطرح شده واقعی نیست و کل بدهی مالیاتی فدراسیون حدود 10 میلیارد تومان بوده که البته حدود 30 میلیارد هم بدهی و جرائم گذشته به آن اضافه شده است‌‌.

کامرانی فر خاطرنشان کرد: این مبلغ 80 میلیارد تومان نیست. تیم ملی در شرایط آماده سازی برای حضور در جام جهانی است و فدراسیون فوتبال انتظار دارد سازمان امور مالیاتی نگاه ویژه ای به فدراسیون داشته باشد. ضمن بخشودگی جرائم انتظار داریم اجازه بدهند هر زمان حساب فدراسیون نزد فیفا باز شد اصل مبلغ را پرداخت کنیم.

* در گروه سختی قرار گرفته‌ایم

دبیرکل فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در شرایطی که فدراسیون مشغول آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی است، جامعه فوتبال انتظار دارد. تیم ملی عازم مسابقات قهرمانی آسیا است. حدود 18 تیم ملی داریم و در این وضعیت مسدود شدن حساب ها مشکلاتی برای ما ایجاد کرده است‌. شاید در سال 1400 می‌شد قسمتی از این پول پرداخت شود که این اتفاق نیفتاد. الان هم انتظار فدراسیون و سرپرست آن در شرایطی که تیم‌های ملی به ویژه تیم ملی بزرگسال مشغول آماده سازی هستند، حداقلی است‌.

وی افزود: در گروه سختی قرار گرفته ایم و از سازمان امور مالیاتی انتظار داریم کمک کنند تا شرایط را برای همه تیم‌ها به ویژه تیم بزرگسال که عازم جام جهانی است آماده کنیم. شاید این انتظار درخواست زیادی نباشد و امیدواریم هر چه زودتر اتفاق بیفتد‌‌.

* حساب فدراسیون شرایط خوبی ندارد

کامرانی فر درخصوص اینکه چه مقدار پول در حساب فدراسیون است، توضیح داد: در حال حاضر حساب فدراسیون شرایط خوبی ندارد اما باید یک واقعیت دیگر را هم بگوییم. تعداد زیادی از توپ‌هایی که با مکاتبات و تلاش‌های ما وارد ایران شده در گمرک مانده و به دلیل همین بحث مالیاتی اجازه ورود ندارد. حساب برخی هیات های استانی و شهرستانی هم به دلیل مشترک بودن حساب شان با فدراسیون مسدود شده است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در مقطع فعلی این حداقل انتظار ما جامعه فوتبال است‌. در این 2 ماهی که هیات رییسه و سرپرست فدراسیون کارشان را شروع کرده‌اند با مشکلات زیادی رو به رو شده‌اند. اگر مشکل مالیاتی حل شود وضعیت خیلی بهتر خواهد شد‌.

* انتظار داریم از داخل تحت فشار نباشیم

وی ادامه داد: بسیاری از پول های فدراسیون در فیفا به دلیل تحریم مانده و در این شرایط دو طرفه انتظار داریم از داخل تحت فشار نباشیم.

* تنها 2 فیفادی برای آماده سازی تیم ملی فرصت داریم

کامرانی فر درمورد وضعیت تیم ملی برای برگزاری بازی های دوستانه توضیح داد: وقتی همراه با ماجدی در کنگره فیفا حضور داشتیم اتفاقات خیلی خوبی افتاد. جلسات خوبی با شیخ سلمان و اینفانتینو داشتیم و مذاکرات خوبی درمورد بازی‌های دوستانه انجام شده است‌. امسال با توجه به تغییر تاریخ جام جهانی تا زمان آغاز این رقابت‌ها 2 فیفادی بیشتر نداریم. فیفادی اول حدود 14 روز و دومی 7 روز است که تنها فرصت تیم‌ها برای آماده سازی همین‌ها هستند. برخلاف دوره‌های قبل تیم‌ها فقط 5 روز قبل از جام جهانی می‌توانند اردوی خود را شروع کنند. همه تیم‌ها 5 روز قبل از مسابقات می‌توانند وارد اردو شوند.

* احتمالاً با برزیل یا آرژانتین بازی می‌کنیم

حسن کامرانی‌فر درمورد آخرین وضعیت مذاکرات فدراسیون فوتبال برای برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی پیش از جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: تقریباً با 6 کشور صحبت کرده‌ایم. برزیل و آرژانتین یک دیدار عقب افتاده در مقدماتی جام‌جهانی دارند که قرار است در قطر برگزار شود. با یکی از این دو تیم صحبت شده تا با آنها یک بازی تدارکاتی انجام بدهیم.

وی افزود: 4 تیم از این 6 کشور در رده های بالای رنکینگ فیفا و 2 تیم هم در رتبه‌های میانی هستند‌ اما موضوع مهم این است که در صدد هستیم تیم‌هایی را انتخاب کنیم که بازی‌های‌شان به کشور ما نزدیک است. با پرو، نیوزیلند و 3-2 کشور دیگر هم صحبت و مذاکره کردیم.

* اسکوچیچ هم برای برگزاری بازی‌های دوستانه تلاش می‌کند

دبیرکل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از قطعی شدن بازی‌ها آن را اعلام می‌کنیم. می‌دانید شرایط برگزاری بازی‌های دوستانه هم سخت است. بحث هزینه ها و مسائل دیگر است و تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد. یک تا دو تیم درخواست بازی پشت درهای بسته و بدون پخش کرده‌اند که باز هم در بحث آمادگی برای ما خوب است. خود اسکوچیچ هم در تلاش است. صحبت‌هایی انجام شده و امیدواریم این اتفاق زودتر بیفتد تا بتوانیم که در فیفا دی اول که تعداد روزهایش بیشتر است و همچنین فیفا دی دوم بازی دوستانه داشته باشیم.

* با تغییر زمان لیگ قهرمانان باید ۲ قهرمان لیگ و جام حذفی را معرفی کنیم

دبیرکل فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی جام حذفی مجوز حرفه‌ای دارند تا در صورت قهرمانی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دچار مشکل نشوند، پاسخ داد: AFC تصمیم گرفته زمان بازی‌ها را تغییر بدهد‌. در دوره های قبلی که لیگ قهرمانان مجتمع نبود، وقتی تیم‌های ایرانی از مرحله گروهی وارد 16 و 8 تیم می‌شدند باید با تیم جدیدی در ادامه مسابقات شرکت می‌کردند‌.

کامرانی فر عنوان کرد: اکنون با تغییر زمان دیدارهای مراحل حذفی همزمان با لیگ ایران برگزار می‌شود. در این حالت AFC وقفه 6 ماهه به بازی‌ها می‌دهد.و با این وضعیت عملاً ایران دو قهرمان لیگ برتر و جام حذفی دارد‌‌. باید هر دو قهرمان را معرفی کنیم. تیم‌هایی هم که می‌خواهند در لیگ قهرمانان شرکت کنند باید مجوز حرفه ای داشته باشند.

وی درمورد اینکه ظاهراً AFC به خود کشورها مجور داده تا تیم‌های خود را برای حضور در لیگ قهرمانان معرفی کنند، گفت: این اتفاق هم بستگی به این دارد که کدام تیم‌ها قهرمان می‌شوند؛ البته اگر تیمی شرایط حرفه‌ای نداشته باشد باید تیم بعدی معرفی شود. کسب مجوز حرفه‌ای هم یکی از دغدغه های فدراسیون شده و این موضوع به سازمان لیگ تفویض اختیار شده است. پس از حذف دو تیم ما یکی از برنامه ها و دغدغه های فدراسیون این است کار طبق معیارها و روند AFC پیش برود.  

* باشگاه‌ها کسب مجوز حرفه‌ای را در اولویت قرار بدهند

کامرانی فر ادامه داد: جدا از این دغدغه کسب مجوز حرفه ای سازی جزو وظایف باشگاه ها است و آنها باید بند به بند این شروط را رعایت کرده و برای کسب آن تلاش کنند. تمام موانع سد راه به باشگاه ها اعلام شده و آنها باید این وضعیت را در اولویت خود قرار بدهند‌

* اعلام شرایط و برنامه های مجمع عزل یا ابقای عزیزی خادم 

دبیرکل فدراسیون درخصوص مجمع ۱۰ خرداد برای مشخص شدن وضعیت عزل رییس سابق این مجموعه، گفت : اساسنامه فدراسیون تمام شرایط تشکیل مجمع را اعلام کرده است‌. حدود یک ماه قبل اعضای هیات رییسه تاریخ مجمع را مصوب کردند‌. از ۷۰ روز قبل مجمع هم تاریخ و محل برگزاری آن را با نامه رسمی به اعضا اعلام کردیم. آنها هم تا ۵۰ روز قبل می‌توانستند درخواست‌ها و پیشنهادات خود را ارائه بدهند.

وی افزود : دستور جلسه باید ۲۲ روز قبل از مجمع به اعضا اعلام شود. این موضوعات در جلسات اعلام خواهد شد. یکی از محورهای دستور جلسه هم همین موضوع عزل رییس فدراسیون است.

* عزیزی خادم در مجمع عزل شود تا مجمع بعدی فدراسیون با سرپرست اداره می شود 

کامرانی فر درخصوص اینکه آیا اگر عزیزی خادم در مجمع عزل شود فدراسیون همچنان تا مجمع بعدی کار خود را با سرپرست ادامه می‌دهد، گفت: دقیقا همین است‌. بعد از مجمع اول هیات رییسه زمان مجمع دوم را اعلام خواهد کرد.

 وی درمورد اینکه اکنون فدراسیون متولی تیم امید است یا کمیته ملی المپیک پاسخ دادمهدوی کیا و همکارانش تیم خیلی خوبی را آمادهکرده‌اند.

حساب ها باز و کمک‌ها را دریافت کنیم پول مربیان تیم‌های ملی پرداخت می شود 

 

دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه چرا پول مربیان تیم‌های ملی پرداخت نمی‌شود، گفتحتما اگر حساب ها باز و توجه دوستانبه فدراسیون بیشتر شود با پرداخت کمک ها به فدراسیون این کار را انجام می‌دهیم و مبلغ قرارداد عزیزان پرداخت خواهد شد‌البتهاسکوچیچ و دستیارانش خیلی محبت داشته و تلاش زیادی در این مدت کردند.

 

وی افزود : شرایط تیم ملی خیلی خوب استتیم امید هم با توجه به اینکه بازیکنانش در لیگ حضور دارند از فرصت فیفادی استفاده واردوها و بازی‌های دوستانه خوبی را برگزار کردتمام کارهای فنی تیم امید برعهده فدراسیون فوتبال استدوستان در کمیته المپیک همقول کمک داده اند و کمکی هم کرده اند.

 

کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش توجه ویژه ای به فدراسیون داشته اند 

 

دبیرکل فدراسیون اضافه کردهرچند انتظار داریم همه تیم امید را کمک کنندکمیته المپیک و‌ وزارت ورزش در این مدت به فدراسیونتوجه ویژه ای داشته اندباید از کمک‌های سجادی خیلی تشکر کنم.

 

* تا وقتی دبیرکل باشم طبق اساسنامه وظایفم را انجام می‌دهم 

 

کامرانی فر درخصوص اینکه آیا بعد از مجمع آتی در فدراسیون فوتبال می‌ماند یا خیر، پاسخ دادتا زمانی که هستم تمام وظایفم راطبق اساسنامه انجام می‌دهم و ماندن یا رفتنم بستگی به شرایط داردبعد از آن باید دید چه شرایطی پیش می‌آید.

 

انتهای پیام /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول