اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نقش مهم هنرمندان در جهاد روایت و جهاد تبیین

جانشین فرمانده سپاه‌انصارالمهدی( عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه باید در کنار جهاد تبیین، جهاد روایت هم اتفاق بیافتد، چرا که در غیر این صورت دشمن برعکس روایت خواهد کرد، گفت: از همه هنرمندان انتظار دارم که در حوزه جهاد تبیین و جهاد روایت چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی پای کار باشند و نقش آفرینی کنند.

نقش مهم هنرمندان در جهاد روایت و جهاد تبیین

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی و روز قشر بسیج چهارشنبه شب با حضور جمعی از مسؤولان استانی، هنرمندان و هنردوستان در تالار فرهنگ‌سرای امام خمینی( ره) برگزار شد.

در این مراسم سردار ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان‌ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی، اظهار کرد: صحبت کردن در مورد شهید آوینی کار هر کسی نیست، چرا که نمی‌توان در یک روز به شخصیت این شهید والا مقام پرداخت بنابراین در خصوص شهید آوینی باید سال‌ها تحقیق کرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه شهید آوینی در حوزه فرهنگ و هنر از جمله انسان‌های ولایی است و برگزاری چنین مراسماتی موجب زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید عزیز است، اظهار کرد: ما باید بیش از پیش این هویت را به جوانان و نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی ضمن تاکید بر فضا سازی داخل شهر در راستای معرفی مفاخر استان به جوانان گفت: استان زنجان مفاخر بنامی دارد و نشان دادن مفاخر استانی به نسل‌های آینده همت و حمایت همگانی به ویژه استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و هنری را بیش از پیش می‌طلبد.

سردار طهماسبی با بیان اینکه ما الگوهای فراوانی از جمله شهید آوینی، شهید احدی و شهید شهبازی که به عنوان شهید شاخص برای سال جاری معرفی شدند، در استان داریم، افزود: چنین الگوهایی باید برای جوانان و نسل‌های آینده معرفی شوند تا جوانان زندگینامه آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

جانشین فرمانده سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به الگوهایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، گفت: برخی الگوهایی که در این فضا معرفی می‌شود، خبری از انسانیت در وجودشان  نیست، از این رو ما باید در چنین فضای مثل همیشه بیدار بوده و هوشیارانه عمل کنیم.

وی با اشاره به جمله معروف شهید آوینی که می‌گوید«هر کسی می‌خواهد ما را بشناسد باید حادثه کربلا را بخواند» افزود: باید در کنار جهاد تبیین، جهاد روایت هم اتفاق بیافتد، چرا که در غیر این صورت دشمن همه چیز را ۱۸۰ درجه بر عکس روایت خواهد کرد.

سردار طهماسبی با بیا اینکه کسانی هستند که امروزه می‌خواهند دوران ستم شاهی را سردمداران آن که سال‌های سال بر ما حکومت کردند و همه هویت ما را زیر سؤال بردند را معرفی کنند، ولی ما باید وضعیت امروز را مقایسه کنیم چرا که در همه حوزه‌ها با تغییرات چشمگیری روبه رو هستیم، گفت: امروزه باید مفاخر ارزشمند فرهنگ و هنر را باید به کل جامعه معرفی کنیم و تنها به یک مراسم بسنده نشود.

وی احترام امروز به مفاخر استان را احترام به نسل آینده  دانست و عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی از جمله بسیج هنرمندان، ارشاد اسلامی در منعکس کردن همه مفاخر به نسل آینده وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

سردار طهماسبی با بیان اینکه امروزه یکی از کارهای دشمنان در جنگ ترکیبی ایجاد نا امیدی است، گفت: باید به جوانان اعتماد کرد و از ظرفیت‌های آنها در همه حوزه‌ها به ویژه در شناساندن مفاخر شاخص از طریق هنر استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در کنار جهاد تبیین، جهاد روایت هم اتفاق بیافتد، چرا که در غیر این صورت دشمن برعکس روایت خواهد کرد، گفت: از همه هنرمندان انتظار دارم که در حوزه جهاد تبیین و جهاد روایت چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی پای کار باشند و نقش آفرینی کنند.

گفتنی است، در این مراسم برنامه‌های متنوعی از سوی هنرمندان زنجانی اجرا شد.

انتهای پیام/ ۷۳۰۲۱/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول