اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مارین لوپن: کریمه را بخشی از روسیه می‌دانم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه با بیان اینکه قصد ندارد به کی‌یف سفر کند، گفت شبه‌جزیره کریمه را روسی می‌داند.

مارین لوپن: کریمه را بخشی از روسیه می‌دانم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از مخالفت «مارین لوپن» نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با اعمال تحریم بر واردات انرژی از روسیه، او اکنون الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه را به‌رسمیت شناخت.

لوپن که برای رقابت با «امانوئل ماکرون» به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری رفته، در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت که شبه جزیره کریمه را روسی می‌داند و از ممنوعیت ورود خودش به اوکراین متاسف نیست.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، این رهبر حزب راست‌گرای افراطی «اجتماع ملی» گفت: «تاریخ را نمی‌توان بازنویسی کرد. یک همه‌پرسی در کریمه برگزار شد، کریمه ۲۶ سال اوکراینی بود، قبلا روسی بود و مردم تصمیم گرفتند دوباره با روسیه متحد شوند».

وی همچنین افزود که در حال حاضر به کی‌یف نخواهد رفت، حتی اگر محدودیت‌ها از او برداشته شود.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دهم آوریل برگزار شد. بر اساس اطلاعات نهایی وزارت کشور فرانسه، ماکرون  ۲۷.۸۴ درصد آرا و «مارین لوپن» ۲۳.۱۵ درصد آرا را به دست آوردند. دور دوم در ۲۴ آوریل برگزار می‌شود.

پیش از این اظهارات لوپن، ماکرون حین بازدید از مناطق شرقی این کشور به‌عنوان بخشی از کارزار انتخاباتی، توسط مردم این منطقه «بی‌ارزش و دروغگو» خطاب شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول