اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

رشد 6.4 درصدی شاخص قیمت اجاره بهای مسکن در مناطق شهری در زمستان

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، در زمستان ١٤٠٠ به عدد ٢٧٩,٧ رسید که نسبت به فصل قبل ٦.٤ درصد افزایش داشته است.

رشد 6.4 درصدی شاخص قیمت اجاره بهای مسکن در مناطق شهری در زمستان

به گزارش خبرگزاری فارس،‌مرکز آمار ایران،‌گزارش شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی خانوارهای شهری - زمستان ١٤٠٠ را منتشر کرد.

در این فصل استان یزد با ٨,٦ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ١.٥درصد کمترین نرخ تورم فصلی را در بین استانهای کشور داشته‌اند.

در برآورد شاخص قیمت مصرف کننده، یکی از بخش های مهم بخش مسکن است. که شامل زیر بخش‌های "اجاره بهای واحدهای مسکونی" و "خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی" (تعمیرات جزئی واحد مسکونی: لوله کشی، گچ‌کاری، برق کاری، نصب ایزوگام و...) است.

در فصل زمستان ١٤٠٠، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد ٢٧٩,٧ رسید که نسبت به فصل قبل  ٦.٤ درصد افزایش داشته است. در این فصل استان یزد با ٨.٦ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ١.٥درصد، کمترین نرخ تورم فصلی را در بین استان‌های کشور داشته اند. درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در فصل زمستان١٤٠٠، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ٢٨.١ درصد است که نسبت به فصل پاییز  ١٤٠٠ (٢٥.٧ درصد)، ٢.٤ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. در این فصل بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ٤٠.٠ درصد مربوط به استان لرستان و کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ١١.٨ درصد، مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. به عبارتی در فصل زمستان١٤٠٠ ، خانوارهای استان لرستان به طور متوسط ١١.٩ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان سیستان و بلوچستان، به‌طور متوسط ١٦.٣ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم اجاره بها در چهار فصل منتهی به فصل زمستان١٤٠٠ ، برابر ٢٦,٩ درصد است، که استان لرستان با ٣٧.٤ درصد، بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ١٢.٨ درصد، کمترین نرخ تورم اجاره بها را داشته‌اند. 

همچنین در فصل زمستان ١٤٠٠، متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته اند، برابر با ٥٠,٩ درصد بوده است.


اجاره مسکن

برای دریافت اطلاعات تکمیلی به فایل پیوست+ اجاره مسکن اجاره مسکن  + مراجعه نمایید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول