اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حجت‌الاسلام ذوالنوری: فرودگاه و منوریل قم فقط با سرمایه‌گذار به نتیجه می‌رسد

نماینده مردم قم در مجلس، با اشاره به وضعیت فرودگاه و مونوریل گفت: تکمیل پروژه‌ها شاخص فقط با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان‌پذیر بوده و باید با نگاه اعتماد به بخش خصوصی، با سرمایه‌گذاران تعامل کنیم و تمام نهادها و ارگان‌های اجرایی شهر باید در این زمینه مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری: فرودگاه و منوریل قم فقط با سرمایه‌گذار به نتیجه می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به لزوم اصلاح سیستم اداری کشور اظهار داشت: گاهی سیستم اداری ناکارآمد، افراد را به سمت فساد سوق داده و افراد توانمند در این دام میافتند، درحالی‌که می‌توانستیم از آن‌ها در شکوفایی اقتصاد کشور بهترین بهره را ببریم.

وی نبود راهکارهای قانونی لازم برای مردم در اقتصاد را مطرح کرد و افزود: باید بپذیریم خلأهای قانونی زیادی داشته و افراد برای رسیدن به اهداف خود مجبور به خلاف می‌شود و باید این مسائل حل شود و متأسفانه سیستمی برای شکار افراد توانمند در حوزه اقتصاد نداریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، جذب سرمایه را نیازمند توجه و علم دانست و تأکید کرد: ما باید در جذب سرمایه‌گذار حرفه‌ای و علمی عمل کنیم تا سرمایه‌گذار به چپاول گر تبدیل نشود و برای رسیدن به این مهم باید فضای سرمایه‌گذاری را امن کرده و نظارت‌های دقیق انجام شود.

وی جذب سرمایه‌گذار را یکی از اولویت‌های حوزه اقتصاد خواند و ابراز کرد: باید سرمایه‌گذار را به عبارتی شکار کرد نه سرمایه‌گذار برای دریافت یک مجوز روزها و ماه‌ها منتظر یک ملاقات ساده با مدیر مربوطه باشد و این مشکل در شهر قم بیش از کلان‌شهری‌های دیگر وجود دارد.

ذوالنور تکمیل فرودگاه و مونوریل را مطرح کرد و گفت: تکمیل پروژه‌ها شاخص تنها با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان‌پذیر بوده و باید با نگاه اعتماد به بخش خصوصی، با سرمایه‌گذاران تعامل کنیم و تمام نهادها و ارگان‌های اجرایی شهر باید اولویت خود را در جذب سرمایه‌گذار قرار دهند.

وی با تأکید بر عملکرد مثبت شورای اسلامی شهر قم و شهرداری خاطرنشان کرد: مدیریت شهری با تمام وجود در حال کار در شهر قم هستند، اما با تمرکز بیشتر بر جذب سرمایه‌گذار می‌توانند سرعت توسعه شهر را افزایش داده و بسیاری از مشکلات اقتصادی شهر را حل کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پول داشتن و خرج کردن هنر نیست؛ مهم این بوده که بتوانیم با مشارکت مردم و جذب سرمایه‌گذار به همه اهداف شهری و اقتصادی شهر باوجود منابع محدود دست پیدا کنیم و این‌یک مدیریت قوی می‌خواهد.

وی اولویت‌بندی را نیز یکی دیگر از نکات مهم مدیریت دانست و مطرح کرد: متأسفانه پیرامون حرم به یک معضل تبدیل‌شده و دسترسی به حرم مطهر سخت شده است و چهره این منطقه شهر مناسب نیست، درحالی‌که بیشترین حضور زائران و مسافران در این محدوده بوده که باید منظر این منطقه تغییر کند.

ذوالنور اذعان کرد: اولویت مدیریت شهری بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد تا سیما و منظر شهری حالت تخریب نداشته باشد و پروژه جدیدی تا اتمام پروژه‌های گذشته کلنگ زنی نشود تا مردم کمتر اذیت شده و مشکلات ترافیکی در شهر ایجاد نشود که نیاز به مدیریت دارد.

وی شرایط قم را از نظر جایگاه ویژه در کشور یادآور شد و مطرح کرد: باید از پتانسیل علما و حوزه علمیه استفاده کرده و به سراغ منابعی برویم که ظرفیت‌های بالقوه شهر را بالفعل کند و از زمین‌های پیرامون شهر برای توسعه شهر استفاده بیشتری کنیم تا مشکلات حل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ایجاد درآمدهای پایدار را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: محدودیت‌های مالی را باید با ایجاد درآمدهای پایدار برطرف کنیم تا توسعه شهر سرعت پیدا کند، مردم که از مشکلات و محدودیت‌های قانونی پشت پرده خبر ندارند و توقع سرعت در اجرای پروژه‌ها را دارند.

وی حل مسائل شهر را نیاز به همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شهر آماده هر نوع کمک و رایزنی برای جذب اعتبار و حل مشکلات داشته تا در این دولت کارهای بزرگی در شهر انجام شود.

انتهای پیام/78023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول