اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شلیک مرگبار پلیس سفیدپوست آمریکایی به سر پناهجوی سیاه‌پوست+ویدئو

ویدئوهایی منتشر شده که نشان می‌دهد مأمور سفیدپوست آمریکایی به سر پناهجوی سیاه‌پوست غیرمسلح شلیک می‌کند و او را می‌کشد.

شلیک مرگبار پلیس سفیدپوست آمریکایی به سر پناهجوی سیاه‌پوست+ویدئو

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک ویدئوی جنجالی دیگر از خشونت پلیس آمریکا به تازگی منتشر شده است که در آن یک مأمور پلیس آمریکایی در «میشیگان» را در حال تعقیب و گریز و استفاده از شوکر علیه یک جوان سیاهپوست غیرمسلح است و در نهایت در حالیکه صورت این جوان را بر روی زمین می‌چسباند، به پشت سر او شلیک می‌کند و او را به کام مرگ می‌کشاند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در این خصوص گزارش کرد، «پاتریک لیویا» جوان سیاهپوست ۲۶ ساله مقابل خانه‌ای در «گراند راپیدز» میشیگان کشته شد. افسر سفیدپوست به لیویا دستور داد تا شوکر را رها کند و در برهه‌ای از زمان از به او گفت: «شوکر را رها کن!».

طبق این گزارش، پس از اعتراضات عمومی فراوان به این اقدام خشونت‌بار افسر پلیس میشیگان، «اریک وینستورم» رئیس پلیس جدید شهر روز گذشته (چهارشنبه) چهار ویدئو منتشر کرد که یکی از آن‌ها یک ویدئوی بسیار حیاتی و مهم بود که یکی از مسافران در خودروی لیویا در یک صبح بارانی ضبط کرده است.

 

بر اساس این گزارش، نوار ویدئویی نشان می‌دهد که لیویا از افسری فرار می‌کند که او را به دلیل رانندگی با پلاکی که متعلق به وسیله نقلیه نبود، متوقف کرده بود. این دو نفر در مقابل چندین خانه با هم درگیر شدند و در این حال مسافر لیویا پیاده شد و شاهد این صحنه بود.

رئیس پلیس شهر می گوید که جدال بین فرد سیاهپوست و افسر پلیس سفیدپوست بر سر شوکر به مدت ۹۰ ثانیه ادامه داشته است و در لحظات نهایی، افسر سفیدپوست بالای سر لیویا قرار می گیرد و زانوی خود را بر روی پشت گردن اون می‌گذارد تا او را تسلیم کند.

در نوار ویدئویی دیگر نشان داده می‌شود که لیویا، اهل جمهوری دموکراتیک کنگو، قبل از نزدیک شدن افسر از ماشین پیاده می شود. او به لیویا دستور داد تا سوار خودرو شود اما مرد نپذیرفت. افسر از او پرسید که آیا قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی است یا خیر و گواهینامه وی را درخواست کرد و از همان زمان تعقیب و گریز آغاز شد.

 

در پی اعتراضات شدید به این اقدام خشونت‌بار پلیس، این افسر پلیس به مرخصی استحقاقی فرستاده شده است تا تحقیقات درباره پرونده تکمیل شود. چهار ویدئوی گرفته شده از این صحنه از مسافر لیویا، دوربین قرار گرفته بر روی بدن افسر پلیس، ماشین گشت افسر و دوربین قرار گرفته بر روی یک خانه زنگ جمع آوری شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که لیویا دو دختر کوچک و پنج خواهر و برادر داشته است و آنطور که خانواده‌اش گفته‌اند وی بعنوان یک پناهجو به همراه خانواده‌اش برای فرار از خشونت‌های کشورش به ایالات متحده آمده بود.

بر اساس این گزارش، ویدئوها نشان می‌دهد که افسر سفیدپوست بی‌دلیل و به صورت غیرضروری از زورعلیه این فرد سیاهپوست استفاده کرده است و این فرد سیاهپوست تنها از موقعیت پیش آمده وحشت کرده بود و نگران جانش شده بود.

 

در پی وقوع این حادثه حدود یکصد نفر به سمت شهرداری گراند راپیدز تظاهرات کردند و شعار می‌دادند: «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» و «تا وقتی عدالت نباشد، صلح نیست». مانند بسیاری از شهرهای ایالات متحده، پلیس گرند راپیدز گهگاه به دلیل استفاده از زور، به ویژه علیه سیاهپوستان که ۱۸ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول