اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حجت‌الاسلام اراکی: امروز سوءظن عامل اصلی طلاق است

استاد حوزه و دانشگاه سوءظن را از مهمترین عامل فروپاشی زوجین برشمرد و گفت: امروزه عامل اصلی طلاق سوءظن داشتن در خانواده و اصلاح نکردن نواقص موجود در مسیر زندگی است.

حجت‌الاسلام اراکی: امروز سوءظن عامل اصلی طلاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی امشب در آخرین شب از سلسله نشست‌های معرفتی و تربیتی مردم شفت در مسجد جامع ولی‌عصر (عج) این شهر، مهم‌ترین تکلیف شیعیان در عصر ظهور را حفظ و مراقبت از پیوندهای مورد محبوب الهی دانست و اظهار کرد: حفظ پیوندهای خانوادگی و پس‌ازآن پیوند اجتماعی از محبوب‌ترین پیوندهای الهی است و شیطان بسیار در برهم زدن آن تلاش می‌کند.

وی بحران خانواده را مهم‌ترین بحران کنونی دانست و افزود: غرب تمام بنیان خانواده را از بین برده و با همان شدت در تلاش است تا پیوندهای بین خانواده را در بین ایرانی‌ها از بین ببرد.

حسینی اراکی با بیان اینکه باید بنیان خانواده را اسلامی کنیم، گفت: تلاش‌های ابالیس در دنیای کنونی بسیار بنیان خانواده را هدف قرار داده است لذا نباید اسلامی شعار داد و غربی زندگی کرد.

وی کانون خانواده را کانون خداجویی دانست و افزود: خانواده کانونی است که اعضا در آن برای به خدا رسیدن تلاش می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه رسیدن به کمال را مستلزم ریاضت دانست و افزود: انسان در نظام خانواده باید از منیت بگذرد و برای رسیدن به خدا ریاضت بکشد.

حسینی اراکی با بیان اینکه خانواده کانون اصلاح و تربیت است، گفت: بیش از اینکه خانواده کانون تربیت خردسالان و اطفال باشد، کانون تربیت بزرگ‌سالان است.

وی، سوءظن را از مهم‌ترین عامل فروپاشی زوجین برشمرد و گفت: امروزه عامل اصلی طلاق سوءظن داشتن در خانواده و اصلاح نکردن نواقص موجود در مسیر زندگی است.

استاد حوزه و دانشگاه یکی دیگر از مزایا و محاسن خانواده را وجود کانون عشق، مودت و محبت دانست و افزود: اگر وجود عشق، محبت و مودت در بین خانواده‌ها نباشد تاب‌آوری خانوادگی و اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و تشکل‌هایی همچون خانواده و اجتماعی از اساس تشکیل نخواهد شد.

حسینی اراکی، فقدان محبت در بنیان خانواده را از عامل عقب‌ماندگی تربیتی عنوان کرد و گفت: اگر در خانواده‌ای عشق و محبت نباشد هیچ‌گاه تربیت نسل رخ نخواهد داد و یک رهایی و واگرایی خانوادگی بروز خواهد کرد.

وی ودیعه محبت و عشق را هدیه الهی به زوجین دانست و گفت: مودت نخستین هدیه الهی به زوجین است که موجب می‌شود این گرایش و جاذبه قلبی تا چندین دهه با ابراز محبت بین زوجین تداوم داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه اگر محبت در زوجین نباشد، زندگی شیرین نخواهد شد، بیان کرد: سال‌ها زندگی مشترک زوجین در فقدان محبت عبث و بیهوده خواهد بود و حلاوت زناشویی معنا نخواهد شد.

حسینی اراکی، کینه و عداوت را از بدترین رذیله‌های اخلاقی دانست و افزود: به فرموده پیامبر اکرم (ص)، بدترین انسان‌ها کسی است که در دل خود کینه داشته باشد.

وی خانواده را بانک تبادل مهرورزی دانست و گفت: در بانک پول و در خانواده محبت داده و ستانده می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه مؤسس تولید مهر و محبت را در کانون خانواده، مادر برشمرد و افزود: در خانواده‌ای که مادر کانون تولید محبت باشد، هیچ نیرویی قادر به فروپاشی آن نخواهد بود.

به گزارش فارس، سلسله نشست‌های معرفتی و تربیتی به مدت ۱۵ شب با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی به همت هیئت رزمندگان اسلام و همچنین هیئت‌امنای مسجد جامع شفت با حضور پرشور مردم به‌ویژه جوانان برگزار شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول