اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مواد غذایی که ایمنی بدن را افزایش می‌دهد

محققان تاکید می‌کنند، گرمای بیش از حد در تابستان می‌تواند منجر به خستگی، کم آبی، سوء هاضمه و کاهش ایمنی ما شود و با توجه به شیوع سویه جدید کرونا لازم است افراد از مواد غذایی که ایمنی را افزایش می‌دهند استفاده کنند.

مواد غذایی که ایمنی بدن  را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان‌تایمز، محققان تاکید می‌کنند، گرمای بیش از حد در تابستان می‌تواند منجر به خستگی، کم آبی، سوء هاضمه و کاهش ایمنی ما شود و با توجه به شیوع سویه جدید کرونا به نام  «XE» لازم است افراد از مواد غذایی که ایمنی را افزایش می‌دهند استفاده کنند. 

 گفته می‌شود که جدیدترین سویه امیکرون از همه بیشتر قابل انتقال است، با این حال تاکنون علائم آن خفیف است و اطلاعات کافی در مورد آن وجود ندارد؛ به همین دلیل بهترین راه برای آماده‌سازی سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها، عفونت‌های فصلی یا موج گرما، اتخاذ تغییرات پایدار در سبک زندگی و گنجاندن گروه‌های مختلف غذایی بر اساس فصل است. 

محققان می‌گویند، داشتن هر پنج گروه غذایی به صورت روزانه در بشقاب خود ضروری است تا نیاز روزانه به مواد مغذی برآورده شود. در صورت عدم موفقیت، کمبود مواد مغذی می‌تواند کارکرد و ایمنی مطلوب بدن را تضعیف می‌کند.

سیستم ایمنی ما مکانیسم دفاعی بدن ما است و سعی می‌کند هر آنتی ژن خارجی را از بین ببرد؛ آب نقش حیاتی در دفع سموم دارد و به عنوان مایع ایمنی طبیعی شناخته می‌شود. نوشیدن حداقل ۳ لیتر آب در روز به روان شدن فرآیندهای داخلی کمک می‌کند و شما را به خوبی هیدراته نگه می‌دارد تا از ابتلا به عفونت در امان باشید. مصرف پروبیوتیک‌ها نیز  به ایمنی سیستم بدن کمک می‌کند؛ غذاهایی مانند کشک، کلم ترش، دوغ و غیره به روده سالم کمک می‌کند و به نوبه خود از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می‌کند.

به گفته کارشناسان، مصرف میوه‌هایی مانند آنبه در فصل تابستان نقش پررنگی در افزایش سیستم ایمین بدن دارد؛  انبه مملو از آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A، C و K است که برای جلوگیری از عفونت و کاهش استرس اکسیداتیو شناخته شده است. دانه‌های ریحان نیز مواد معدنی حیاتی مانند کلسیم، منیزیم و آهن را برای ما فراهم می‌کنند که برای ایجاد ایمنی قوی بسیار مهم هستند زیرا برای سلامت استخوان، عملکرد عضلات و تولید گلبول‌های قرمز خون مفید هستند.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول