اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

محور قم _ جعفریه با 58 میلیارد تومان اعتبار بهسازی می‌شود

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری بیش از 580 میلیارد ریال پروژه بهسازی محور قم- جعفریه حدفاصل تقاطع قلعه سنگی- جعفریه به طول 20 کیلومتر اجرایی شد.

محور قم _ جعفریه با 58 میلیارد تومان اعتبار بهسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، اکبر نوروز پور طی سخنانی اظهار کرد: در راستای صیانت، ارتقا سطح ایمنی و تسهیل تردد در محورهای برون‌شهری استان، طرح بهسازی محور قم- جعفریه، عملیاتی شد.

وی افزود: با توجه به ترافیک ترکیبی و غالبا سنگین محور قم – جعفریه و موقعیت بخش جعفر آباد که از قطب‌های مهم کشاورزی- دامداری استان است، طرح بهسازی و ارتقا ایمنی آن همواره از دغدغه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم بوده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم ادامه داد: از آنجا که محور قم- جعفریه، کوتاه‌ترین راه دسترسی به استان مرکزی است، شاهد ترافیک چشمگیر انواع ناوگان نیمه سنگین حمل کالا، از آن هستیم که این مهم موجب استهلاک راه و اصطلاحا، خستگی زودرس آسفالت می شود.

وی ضمن یادآوری آنکه طی سنوات گذشته نسبت به بهسازی محور قم- جعفریه، اقدام چشم‌گیری صورت نگرفته است تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های مجدانه مسئولان امر و مطالبات مردمی، طرح بهسازی 20 کیلومتر از محور قم- جعفریه حدفاصل تقاطع قلعه سنگی- جعفریه از فروردین ماه امسال عملیاتی شد.

نوروزپور در خصوص میزان و نوع اعتبار تخصیصی این پروژه عنوان کرد: بیش از 580 میلیارد ریال اعتبار اجرایی این طرح به صورت مشارکتی از منابع ملی و استانی تامین شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه به مشخصات فنی پروژه پرداخت و مطرح کرد: جهت انجام طرح بهسازی محور قم- جعفریه که عرض آن 8 متر است، نسبت به اجرای ماسه آسفالت و یک لایه روکش توپکا، درطول مسیر اقدام خواهد شد.

وی در خصوص بازه زمانی اجرا و بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: با توجه به ترافیک محور و ضرورت تسریع در اجرا و تکمیل پروژه بهسازی محور قم- جعفریه، امیدواریم با عزم جهادی همکاران و مجری پروژه، شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن تاپایان سال جاری باشیم.

نوروزپور در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت جامع مقررات جاده ای توسط رانندگان و دیگر کاربرانی که از محل اجرای طرح های عمران، جاده ای تردد می نمایند، خاطر نشان کرد: بی تردید وقوع هر نوع حادثه‌ای در طول مسیر اجرایی پروژه‌ها، ضمن تحمیل خسارات جبران ناپذیر اجتماعی، موجبات کندی و عدم پیشرفت طرح‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: از تمامی کاربران که از محل اجرای پروژه بهسازی محور قم- جعفریه تردد می‌کنند درخواست داریم نسبت به رعایت کامل جوانب ایمنی اهتمام داشته و همکاری و تعامل لازم را با مجریان این پروژه بزرگ برون شهری، داشته باشند.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول