اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

همبستگی طرف‌های یمنی با قدس و توصیه انصارالله به رژیم‌های سازشکار

طرف‌های سیاسی یمن، ضمن اعلام همبستگی با بیت‌المقدس و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، به رژیم‌های سازشکار، ضرورت حفظ بیت‌المقدس را گوشزد کردند.

همبستگی طرف‌های یمنی با قدس و توصیه انصارالله به رژیم‌های سازشکار

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن و از اعضای شورای عالی سیاسی این کشور، «اقدامات تحریک‌آمیز و غیرقانونی رژیم صهیونیستی در یورش به مسجد الاقصی و حرم قدسی و حمله به نمازگزاران بی دفاع و امن» را محکوم کرد.

وی خطاب به رژیم‌های عربی گفت: «شایسته است که از نیمی از نیرویی که با آن مردم یمن را می‌کُشید، برای حفظ بیت‌المقدس عربی به عنوان کمترین وظیفه خود استفاده کنید».

همزمان،ائتلاف احزاب «اللقاء المشترک» در صنعاء در بیانیه‌ای حملات و دستگیری‌های صورت گرفته در مسجدالاقصی و یورش صهیونیست‌ها به این مکان مقدس را محکوم و اعلام کرد: احزاب اللقاء المشترک، حملات صهیونیست‌ها و بازداشت‌ نزدیک به ۴۰۰ فلسطینی در جریان حمله دشمن به مسجدالاقصی شریف را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «حملات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها مستلزم ایستادگی جدی ملت‌های عربی و اسلامی با مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگری و مقابله با استکبار صهیونیستی است و همچنین نیازمند اجماع ملت‌های عربی و اسلامی در برابر رژیم‌هایی است که اقدام به عادی‌سازی روابط کرده‌اند».

در پایان این بیانیه آمده است: با نزدیک شدن به روز جهانی قدس، روز حمایت از آرمان فلسطین، از فرزندان ملت عربی و اسلامی خود می‌خواهیم که به شکلهای مختلف، با مردم مظلوم فلسطین ابراز همبستگی کنند. کمترین وظیفه‌ ما در قبال فلسطین، [حمایت از] هدف عادلانه آن است».

روز گذشته، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحولات کنونی در فلسطین اشغالی ایجاب می‌کند که ملت‌های عرب و اسلامی برای حمایت از پایداری ملت فلسطین و ایستادگی در کنار آن‌ها در مقابل عربده‌جویی دشمن و در مقابل رژیم‌هایی سازشکار و خائن، اقدام جدی و مؤثر انجام دهند». 

روز گذشته (جمعه) نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برده و حداقل ۱۵۰ فلسطینی را مجروح کردند. صهیونیست‌ها با ورود غیرقانونی به مسجد الاقصی به سمت فلسطینی‌هایی که سعی در مقابله با آنها داشتند، گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول