اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نجات جان 53 مهاجر رانده شده از سوی یونان توسط گارد ساحلی ترکیه

گارد ساحلی ترکیه شماری از مهاجران را که توسط مرزبانی یونان رانده شده بودند از خطر غرق شدن در دریا نجات داد.

نجات جان 53 مهاجر رانده شده از سوی یونان توسط گارد ساحلی ترکیه

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، گارد ساحلی ترکیه روز جمعه اعلام کرد که دستکم ۵۳ مهاجر غیرقانونی را که در دو حادثه جداگانه توسط مرزبانی یونان رانده شده بودند، نجات داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» بر اساس بیانیه فرماندهی گارد ساحلی ترکیه، در اولین حادثه، ۲۳ مهاجر در سواحل منطقه استان «ازمیر» در غرب این کشور نجات یافتند و ۳۰ مهاجر دیگر در منطقه ساحلی  «سفری حصار»  نجات یافتند. همه مهاجران نجات داده شده به دفاتر مهاجرت محلی معرفی شدند.

ترکیه و گروه‌های حقوق بشر بارها اقدام غیرقانونی یونان در عقب راندن پناهجویان را محکوم کرده‌اند و گفته‌اند که این اقدام با به خطر انداختن جان مهاجران آسیب پذیر از جمله زنان و کودکان، ارزش‌های بشردوستانه و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

یونان و ترکیه مدت‌هاست بر سر یک رشته مسائل، از جمله مهاجرانی که به دنبال پناهندگی در اتحادیه اروپا در مرزهای یونان از طریق ترکیه هستند، علیرغم توافق اتحادیه اروپا و ترکیه در سال ۲۰۱۶ برای جلوگیری از جریان‌های مهاجرت، اختلاف دارند.

بر اساس قراردادی که در سال ۲۰۱۶ بین ترکیه و اتحادیه اروپا امضا شد، آنکارا موافقت کرد در ازای دریافت ۶ میلیارد یورو برای حمایت از خدمات مرتبط با پناهجویان و وعده سفر بدون ویزا به اتحادیه اروپا، جریان مهاجران و پناهجویان به اتحادیه اروپا را محدود کند. 

یونان اعلام کرده که حصار مرزی شمال شرقی در مرز با ترکیه را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از مرزهای ترکیه گسترش می‌دهد.

ترکیه البته مدعی است که تروریست‌های پ‌ک‌ک  تحت پوشش پناهجو در اردوگاه‌های یونان فعالیت دارند. 

یک روزنامه ترکیه‌ای  چندی  مدعی شد که اردوگاه‌های پناهجویان در یونان مبدل به پایگاه تروریست‌های «پ‌ک‌ک» شده و اعضای آن از این مکان برای امور آموزشی و تبلیغی استفاده می‌کنند.

 روزنامه «دیلی صباح» بر اساس تصاویری که اخیراً از اردوگاه پناهجویان در «لاوریون» در یونان به دست آورده مدعی شد که این مکان به پایگاهی برای تروریست‌های پ‌ک‌ک مبدل شده است.

به نوشته این روزنامه، اردوگاهی که در فیلم دیده می‌شود شبیه یک پایگاه تروریستی است که نمادهای تروریستی و تصاویری از «عبدالله اوجالان» رهبر پ‌ک‌ک در دیوارهای آن تزئین شده است.

این روزنامه با اشاره به رویت برخی اعضای این گروه تروریستی در اردوگاه پناهجویان در یونان نوشت که تصور می‌شود بسیاری دیگر از ساکنان این مکان از اعضای جوان پ‌ک‌ک هستند و از این اردوگاه  برای تبلیغ و آموزش تروریست‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول