اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

رشد 5 برابری درآمد سازمان اقتصادی کوثر/‌املاک تفرجگاهی تسخیرشده پس ‌گرفته شد

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در اولین جلسه با مدیران شرکت‌های تابعه این سازمان در سال ۱۴۰۱ به تبیین نقشه راه سال جدید پرداخت و گفت: در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ رشد ۵ برابری درآمد نسبت به نیمه نخست سال محقق شد.

رشد 5 برابری درآمد سازمان اقتصادی کوثر/‌املاک تفرجگاهی تسخیرشده پس ‌گرفته شد

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ناصر فخاری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی، اظهار داشت: ما در سازمان اقتصادی کوثر طبق برنامه‌ریزی که از سال قبل صورت گرفت، امسال را با راهبرد «نوآوری و مولدسازی» آغاز کردیم و خدا را شاکریم که هدف‌گذاری ما با نظر نایب امام زمان(عج) منطبق شد.

وی تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید «خداوند متعال، هم افرادی را که برای خدا کار می‌کنند و هم افرادی را که برای دنیا کار می‌کنند، یاری می‌کند و این از عطای خداوند است که البته آنها که به دنبال دنیا بودند، در نهایت پشیمان می‌شوند». به همین دلیل است که می‌بینیم در دنیا گاهی کسانی که نیت خدایی ندارند، از ما خیلی بیشتر پیشرفت می‌کنند، چراکه آنها تلاش کرده‌اند و خداوند هر کسی را که تلاش کند، یاری می‌دهد.

سه تکلیف مهم مجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: ما به عنوان کسانی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال خدمت به جامعه ایثارگری هستیم، باید به صورت مضاعف پاسخگو باشیم و از بیت‌المال مراقبت کنیم، چراکه ما با ایتام و خانواده شهدا و ایثارگران سروکار داریم و این یک لایه عمیق‌تر از بیت‌المال است.

‌فخاری تصریح کرد: تکالیف مجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران ۳ موضوع است. اول؛ تأمین بخشی از منابع مالی بنیاد شهید و امور ایثارگران که با استفاده از اموال واگذارشده به بنیاد با دستور امام خمینی(ره) صورت می‌گیرد و بخش دیگر آن بر عهده خود دولت است.

وی افزود: تکلیف دوم ما نشان دادن الگوی اقتصاد مقاومتی است که مقابله با فساد، مردمی کردن اقتصاد، برنامه‌های مدبرانه، اصلاح سبک زندگی، مدیریت جهادی، کنترل منابع ارزی، واردات و صادرات و تولید دانش‌بنیان از ارکان آن است. اگر مجموعه‌های زیر نظر نهاد رهبری و دستگاه‌های انقلابی در این مسیر حرکت نکنند، از دیگران هم نمی‌توان انتظار داشت. لذا یکی از تکالیف ما در کنار کسب درآمد، ارائه الگوی اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: ما مانند دیگران به هر روشی کسب درآمد نمی‌کنیم و در کنار سایر دستگاه‌های زیرمجموعه نهاد رهبری فقط در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنیم و در خط مقدم هستیم تا در صورت لزوم از کیان کشور دفاع کنیم. به عنوان مثال سازمان ما بر اساس دستور رهبری، در موضوع احیای مرغ لاین ایرانی به دولت کمک کرد تا کشور در برابر تکانه‌های اقتصادی و تحریم‌ها مقاوم شود.

‌فخاری ادامه داد: سومین وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه اقتصادی، کادرسازی و تربیت مدیران صالح و کارآمد از بین جامعه ایثارگری است و این به آن معنا نیست که ما شایسته‌سالاری و نظارت نداریم. متأسفانه در گذشته اتفاقات تلخی رخ داده که به آبروی جامعه ایثارگری لطمه زده است، برخی‌ها از نام ایثارگری سوءاستفاده و خسارات چند هزار میلیاردی وارد کردند که تبعات، محکومیت‌های قضایی و جرائم آن همچنان برای سازمان وجود دارد. بنابراین ما موظفیم هم از جامعه ایثارگری و هم از بیت‌المال صیانت کنیم و در غیر این صورت کار ما سوءاستفاده از نام جامعه ایثارگری است.

رشد 5 برابری درآمد سازمان در نیمه دوم 1400/ انجام 94 درصد انتصابات از طریق امصاک

وی خطاب به مدیران شرکت‌های تابعه این سازمان تصریح کرد: زحمات شما در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ موجب رشد ۵ برابری درآمد نسبت به نیمه نخست سال و تحقق کامل بودجه عملیاتی شد. اقدام بعدی که در راستای کادرسازی انجام شد، این بود که 94.6 درصد انتصابات صورت‌گرفته از طریق سامانه امصاک (استعدادیابی مدیران صالح کارآمد) و کانون ارزیابی صورت گرفت و سایر انتصابات یا قبل از راه‌اندازی سامانه یا در مناصب حساس مانند حراست بوده است.

رشد 5 درصدی به کارگیری جامعه ایثارگری در سمت‌های مدیریتی

مدیرعامل سازمان اقتصادی افزود: در همین راستا یک مرکز مشاوره‌ ایجاد شد که افراد، هم در مسائل شغلی و هم در مسائل شخصی بهره بیشتری ببرند و آسیب کمتری ببینند. این افراد به مؤسسه رویش دعوت شدند و به آنها مشاوره داده شد. لذا کانون ارزیابی ۲ اقدام شایسته‌گزینی و استعدادیابی برای انتصابات را انجام داد. تا پایان شهریور سال گذشته، ۴۸ درصد مدیران ما از جامعه ایثارگری بودند و این عدد در پایان اسفند ماه به ۵۳ درصد رسید (رشد 5 درصدی) و همچنین ۷۰ درصد نیروهای ستادی ما ارزیابی و استعدادیابی شدند.

فخاری با تشکر از هلدینگ نیروگاهی زاگرس و شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین(جمکو) تصریح کرد: همکاران ما در هلدینگ زاگرس با وجود اینکه در روزهای پایانی سال کارشان به خوبی دیده نمی‌شد، تلاش کردند و نیروگاه را ۶ ماه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری رساندند. در همان ایام همکاران ما در شرکت جمکو، الکتروموتور سنکرون ۴ هزار اسب‌بخار را رونمایی کردند. همچنین همکاران ما در شرکت دیزباد در هلدینگ کشاورزی با وجود ضررهای مالی، برای احیای مرغ لاین ایرانی تلاش کردند.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای جدید برای واردات و صادرات برخی از طیور گفت: این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی و تأمین کالاهای اساسی، مورد نیاز مردم است.

مدیرعامل سازمان کوثر درباره فعالیت گلخانه‌ها و حوزه تولیدات آبزی گفت: باوجود اینکه برخی از گلخانه‌ها توجیه اقتصادی نداشتند، اما با برنامه‌ریزی درست آنها را تکمیل کردیم. در حوزه آبزی، مدیر جدید در بدو ورود برای پرداخت حقوق کارمندان مشکل داشت اما در اردیبهشت‌ماه به سوددهی خواهد رسید.

همه دارایی‌های سازمان تا نیمه اردیبهشت احصا و برای مولدسازی آن برنامه‌ریزی شود

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: ما املاک، دارایی‌ها و نیروی انسانی زیادی داریم که با توجه به راهبردمان یعنی نوآوری و مولدسازی، باید اینها را به سرمایه در گردش تبدیل کنیم تا با ورود به تولید، درآمد آن چند برابر شود. لذا تمام دارایی‌ها باید تا نیمه اردیبهشت احصاء و برای مولدسازی آنها برنامه‌ریزی شود. هیچ موردی نباید از قلم بیفتد و این موضوع اولویت ما در سال جدید است.

‌فخاری ادامه داد: تعدادی از نیروهای انسانی ما مشکلاتی دارند و مخل حرکت کلی مجموعه هستند که برخی از آنها را می‌توان همراه کرد؛ لذا برای تربیت نیروی انسانی باید برنامه داشته باشیم. در نهایت اگر نیرویی بود که همراه نشد، ستاد آن نیرو را از شرکت مورد نظر می‌گیرد تا به حرکت شرکت‌ها آسیبی وارد نشود؛ در واقع وظیفه ما در ستاد رفع موانع است.

رشد 10 برابری درآمدها در بودجه سال 1401

وی درباره میزان بودجه مشخص‌شده سازمان اقتصادی کوثر برای سال 1401 توضیح داد: هدف‌گذاری ما، افزایش بودجه از 350 میلیارد تومان به 3 هزار و 500 میلیارد تومان در سال 1401 است که افزایش 10 برابری درآمد عملیاتی ما را نشان می‌دهد و این هدف با نوآوری و مولدسازی به فضل الهی محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: در سال جدید یکی از مجموعه‌های ما مسئول انجام تجارت می‌شود. با توجه به صدور مجوز واردات 4 میلیون تن نهاده دامی، قیمت تمام شده محصولات کاهش و سودآوری شرکت‌ها افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه به تنظیم بازار توسط دولت و معیشت مردم کمک خواهد کرد.

شهاب باید پیشرو یکی از صنایع شود

‌فخاری تأکید کرد: با توجه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام مبنی بر اینکه مونتاژ کردن، کار دانش‌بنیان نیست، باید در راستای تولید و نوآوری حرکت کنیم و مجموعه شهاب ما باید پیشرو یکی از صنایع شود. البته این نوع کار صنعتی ایرادی ندارد اما باید توجه داشت که این‌گونه تولیدات در یک شبکه به مثابه گاو شیرده هستند و باید از درآمد آن برای ساختن آینده استفاده کرد.

همه املاک تفرجگاهی سازمان کوثر از افراد گرفته شد

وی تصریح کرد: ما در بدو ورود به سازمان چالش‌های زیادی داشتیم که الحمدلله خیلی از آنها برطرف شده است؛ یکی از آنها دارایی‌های حبس‌شده مانند املاک، اموال و تفرجگاه‌ها بود که یک عده خاص از آنها استفاده می‌کردند. اینها منابع جامعه ایثارگری است، نمی‌شود جانبازی پروتز نداشته و برای راه رفتن خود دچار مشکل باشد اما عده‌ای آخر هفته بروند در ویلاها تفریح کنند. در مواردی اموال را به چند جوان سپردند که خسارات صدها میلیاردی به سازمان وارد کردند؛ یا برخی‌ها منابع ارزی گرفتند اما برنگرداندند. در کنار همه این‌ها با ارتباطاتی که داشتند، ضمن عدم پاسخگویی، برای تغییر مدیران فسادستیز تلاش و لابی می‌کردند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: ما زمانی می‌توانیم بر این مشکلات فائق بیاییم و موفق شویم که به خداوند متعال توکل و نیت خدایی داشته باشیم وگرنه با مَنیت و سواد امثال ما گره‌ها باز نمی‌شود. خداوند در قرآن تأکید می‌کند که فقط برای خدا قیام کنید؛ پس مهم این است که کار را برای خدا انجام دهیم و در این صورت است که برکت خواهد داشت. به همین دلیل است که ما با اعتماد به خداوند بودجه عملیاتی را 10 برابر کردیم. همیشه باید این را مدنظر داشته باشیم تلاش ما می‌تواند منجر به یک ناله کمتر جانبازی یا والدین عزیز یک شهید شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول