اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آغاز نشای برنج در اراضی شالیزاری گیلان با خزانه‌گیری ۲۵ درصدی شالیزارها

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به استفاده بهینه آب باران برای تولید برنج در گیلان گفت: نشای موردی در برخی از اراضی گیلان آغاز شده و با توجه به رهاسازی آب سد سپیدرود در اردیبهشت ماه، بهتر است شالیکاران کشت و کار خود را تسریع دهند.

آغاز نشای برنج در اراضی شالیزاری گیلان با خزانه‌گیری ۲۵ درصدی شالیزارها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم اکبرزاده مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت برنج در گیلان از ظرفیت بسیار خوبی در کشور برخوردار است، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل شرایط زیست محیطی و همچنین خاکی حاصلخیز از بهترین شرایط برای کشت انواع برنج برخوردار است لذا باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن بهره‌مند شد.

وی آغاز شخم‌زنی در اراضی کشاورزی گیلان را بسیار به موقع دانست و گفت: بر اساس آمار گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که شالیکاران گیلانی توانسته‌اند با استفاده از آب‌های سطحی ۷۸ درصد از شالیزارهای استان معادل ۱۸۵ هزار هکتار از شالیزارهایشان را شخم بزنند.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر استفاده بهینه آب باران برای تولید برنج در گیلان افزود: تاکنون ۲۵ درصد از شالیزارهای استان معادل ۶۰ هزار هکتار نیز خزانه‌گیری شده است.

 اکبرزاده با تأکید بر لزوم توجه شالکیاران گیلانی به استفاده از تقویم زراعی به منظور کشت به  موقع برنج بیان کرد: در طول سالیان گذشته کشاورزان طبق تقویم زراعی عمل کرده و همکاری خوبی با سازمان جهادکشاورزی دارند که این امر سبب شد تا شهرستان‌های املش، رودسر و لنگرود بیش از شهرستان‌های دیگر خزانه‌گیری انجام داده‌اند.

وی با ابراز خرسندی از مناسب بودن شرایط آب و هوایی برای شخم اول اراضی شالیزاری تصریح کرد: اگرچه تاکنون شرایط آب و هوایی برای شخم اول خوب بوده است و به کشاورزان توصیه می‌کنیم از آب های سطحی موجود استفاده کنند زیرا احتمال می‌دهیم در برخی از شالیزارهای استان امسال تنش آبی داشته باشیم.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان با درخواست از شالیکاران به منظور تسریع در روند انجام فرآیند کشت برنج در گیلان افزود: نشاء موردی در برخی از اراضی گیلان آغاز شده و با توجه به رهاسازی آب سد سپیدرود در اردیبهشت ماه، بهتر است شالیکاران کشت و کار خود را تسریع دهند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول