اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برلین: ارسال سلاح سنگین، به معنای جنگ با روسیه نیست

مقام ارشد دولت آلمان ادعا کرد، اقدام برای ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین به معنای ورود به جنگ با روسیه نیست.

برلین: ارسال سلاح سنگین، به معنای جنگ با روسیه نیست

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وزیر ارشد دولت ائتلافی آلمان ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های غربی‌ها به روسیه، خواهان ارسال تسلیحات سنگین‌تر به اوکراین به منظور کمک به این کشور در «دفاع از خود» شد.

در حالی که هشدارهای مسکو به غرب درباره ادامه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین تشدید شده است، «مارکو بوشمان» وزیر دادگستری آلمان در دفاع از این کمک‌ها مدعی شد که تحویل تسلیحات و ادوات نظامی به معنای «ورود به جنگ با روسیه» نیست.

روزنامه «دیلی صاباح» با اشاره به اظهارات اخیر وزیر دادگستری آلمان نوشت: «سیاست آلمان از زمان آغاز درگیری تحت تأثیر این سوال قرار گرفته است که چه نوع تسلیحاتی باید به اوکراین بدهد و با چه سرعتی آن را تحویل دهد؟ فشار مستقیماً از کی‌یف وارد شده و رهبرانش از آلمان می‌خواهند سلاح‌های بیشتری را برای کمک به مقابله با نیروهای روسیه تحویل دهد».

طبق گزارش این رسانه ترکیه‌ای، اولاف شولتز صدراعظم عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان از متعهد شدن به ارسال تسلیحات سنگین‌تر مانند تانک، بالگرد و هواپیما امتناع کرده است اگرچه صداهایی از داخل کابینه ائتلاف چپ میانه او که برای حمایت نظامی قوی تر فشار می‌آورند بلندتر می‌شود.

«مارکو بوشمان» وزیر دادگستری آلمان که عضو ارشد حزب لیبرال «دموکرات‌های جدید» است،  خواستار ارسال تسلیحات سنگین‌تر به اوکراین شد و ادعا کرد، از منظر حقوق و قوانین بین‌المللی ارسال چنین سلاح‌هایی به معنای ورود به جنگ نیست.

بوشمان در مصاحبه روز شنبه (دیروز) با روزنامه «ولت آم سونتاگ» آلمان تصریح کرد: «خوب اگر (اوکراین) حق مشروع دفاع از خود را اعمال می‌کند، حمایت از این موضوع با ارسال تسلیحات نمی‌تواند منجر باعث شود که (ارسال کننده این تسلیحات) به بخشی از این جنگ تبدیل شود».

وزیر دادگستری آلمان اعلام کرد، این حرف تنها نظر شخصی وی نیست و کل دولت ائتلافی همین نظر را دارد. به گفته بوشمان، آلمان جزو اولین کشورهایی بود که درباره ارتکاب جنایت علیه بشریت در اوکراین، به صورت نظام مند شروع به تحقیقات کرده است.

وی البته تصریح کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از تحقیقات درباره «ارتکاب جنایات علیه بشریت» در اوکراین مستثنی خواهد بود چرا که طبق مقررات و قوانین بین‌المللی امکان تحقیق کردن از سران کشورها وجود ندارد.

این مقام ارشد آلمانی با تکرار اتهام‌زنی مقام‌های اوکراینی و کشورهای غربی به روسیه درباره حمله به اوکراین مدعی شد: «هیچ تردیدی وجود ندارد که جنایات نفرت انگیز و وحشتناکی در اوکراین توسط سربازان روسی انجام می‌شود».

بوشمان در پاسخ به سوالی درباره ادعای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره وارد کردن اتهام «نسل کشی» به روسیه در اوکراین تصریح کرد، برای اثبات نسل‌کشی از منظر قانونی، باید قصد نابودی کلی یا جزئی یک گروه ملی، نژادی، مذهبی یا قومی را داشت اما هنوز نمی‌توان گفت که  مدارکی در این باره وجود دارد.

اظهارات این مقام ارشد برلین در شرایطی مطرح شده که پیشتر در خبرها آمده بود، صدراعظم آلمان قصد هزینه کردن دو میلیارد یورویی برای خرید تسلیحات نظامی دارد که اغلب این تسلیحات نیز برای کمک به اوکراین در نظر گرفته خواهد شد.

 به دنبال افزایش حجم تسلیحات ارسالی توسط آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اوکراین، مقام‌های ارشد مسکو ضمن هشدار درباره تبعات این اقدامات غربی‌ها درباره احتمال هدف قراردادن ناتو در اوکراین از سوی روسیه هشدار دادند.

«اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» در این باره گفت: «تلاش غرب برای کاهش سرعت عملیات نظامی در اوکراین و آسیب رساندن به واحدهای روسیه را به شدت سرکوب خواهیم کرد. هر وسیله حمل و نقل متعلق به ناتو که سلاح را در داخل خاک اوکراین حمل می‌کند، اهداف قانونی است» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول