اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بافت تاریخی و فرسوده نیازمند تفکیک مفهومی در برنامه‌ها است/ مهمترین مصوبات شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بافت تاریخی و فرسوده نیازمند تفکیک و تمایز مفهومی در برنامه‌ها است، دستگاه‌های مختلف همکار و مسؤول علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه هستند و جلساتی نیز در نخستین روزهای سال جدید در این رابطه داشته‌ایم.

بافت تاریخی و فرسوده نیازمند تفکیک مفهومی در برنامه‌ها است/ مهمترین مصوبات شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود در سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان از رویکرد شورا در ساماندهی محلات کم‌برخوردار سخن گفت و اظهار کرد: ساماندهی کالبدی و خدمات حوزه شهری، حمل و نقلی، فرهنگی و اجتماعی و ورزشی از جمله رویکردهای شورا در خصوص مناطق کم‌برخوردار است که بخشی از بودجه را به خود اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: پروژه‌های تعریف شده در محلات کم‌برخوردار در این راستا باید سریع آغاز شود و چنان‌چه در ادامه نیاز به اعتبارات بیشتری بود شورا آمادگی دارد که با اصلاح بودجه، رشد سریع و رفع محرومیت را در محلات رقم بزند.

نورصالحی با بیان اینکه لزوم توجه به باز آفرینی شهری مورد تأکید مدیریت شهری و شورای ششم است، تصریح کرد: این تأکید به دلیل این است که با تقویت تعاملات بین بخشی در این خصوص آن‌چنان که شایسته کلان‌شهر اصفهان است، اقدام کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بافت تاریخی و فرسوده نیازمند تفکیک و تمایز مفهومی در برنامه‌ها است، دستگاه‌های مختلف همکار و مسؤول علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه هستند و جلساتی نیز در نخستین روزهای سال جدید در این رابطه داشته‌ایم.

وی در ادامه مطرح کرد: تلاش می‌کنیم که دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصی با توجه به بسته‌های تشویقی حوزه بافت فرسوده، بتوانند در این زمینه فعالیت کنند تا این حوزه رونق پیدا کند.

نورصالحی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان اشاره و ابراز کرد: ایشان فرمودند که خیلی از مسؤولان به علل مختلف به ترک فعل مبتلا هستند که خداوند این افراد را در این خصوص به صورت سختگیرانه مورد مؤاخذه قرار می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ایشان انفعال را نیز آسیب جدی برشمردند که دشمنان تلاش دارند با روش‌های گوناگون آن را در جامعه القا کنند، ادامه داد: بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، امروز ناامید کردن مردم جفا به مردم، کشور و انقلاب است.

وی همچنین با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: با تکیه بر سخن گهربار امام حسن(ع) درباره مشورت، بر جایگاه نهاد مردمی شورا با رویکرد همگرایی و تعاملات بین بخشی تأکید می‌کنیم تا بتوانیم با همین رویکرد با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی برای رسیدن به شهری زیست‌پذیر و در راستای توسعه پایدار گام برداریم.

نورصالحی همچنین عنوان کرد: در نیمه ماه مبارک رمضان سنت نیکوی تجلیل از خیران شهر در تمامی حوزه‌ها را شاهد هستیم؛ کلان‌شهر تاریخی اصفهان نیز از دیرباز شاهد نقش خیران در رشد و شکوفایی جامعه بوده و سنت نیکوی وقف نیز موجب آثار و برکات بسیاری برای شهر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و شهادت امام علی(ع) ابراز امیدواری کرد مدیریت شهری بتواند در این ایام، به ایجاد فضایی روحانی برای ارائه خدمات مطلوب برای حضور مردم در برنامه‌های سوگواری و مناجات اقدام کند.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه هستیم، مطرح کرد: سردار حجازی از پیشگامان جهاد و تقوا و اخلاص اصفهان بود که یاد او را گرامی می‌داریم.

نورصالحی روز ارتش را نیز گرامی داشت و بیان کرد: ارتشیان دلاور و قهرمان در سال‌های مبارزات انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن مجاهدانه، اوراق زرینی را به دفتر انقلاب اسلامی افزوده‌اند که پیروزی همیشگی آن‌ها را مسألت داریم.

مهمترین مصوبات شورای شهر اصفهان

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، ظهر امروز در گفت‌وگوی خبری پس از سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز تکریم خیران اظهار کرد: در راستای مسؤولیت اجتماعی خود، لایحه‌ دو فوریتی در رابطه با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری به برنامه یک شهر ضیافت به صحن آمد، امیدوارم برکت این مبلغ که اگرچه چندان زیاد نیست، باعث آزادی زندانیان غیرعمد و انجام وظیفه ما باشد.

وی با اشاره به تصویب واگذاری یک باب منزل مسکونی در ایستگاه متروی شهید خرازی، گفت: در ادامه جلسه، همچنین تفاهم‌نامه با نهادهای خدمات‌رسان مانند کمیته امداد، برای مشخص شدن مسؤولیت‌های هر دو طرف به تصویب رسید.

صالحی ادامه داد: در این راستا تلاش شد تا برنامه‌ریزی مشخصی در نوع خدماتی که به مددجویان ارائه می‌کنیم صورت گیرد، بعد از انجام مراحل قانونی در کمیسیون‌های مربوطه این تفاهم‌نامه در صحن شورا مطرح و مصوب شد و بعد از مراحل قانونی به عنوان یک مستند برای تعامل دو طرفه میان شهرداری و کمیته امداد به شیوه منظم و مدون فراهم خواهد آمد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح پیشنهادی تعدادی از اعضا برای سامانه اطلاع‌رسانی پیشرفت پروژه‌های شهرداری، گفت: با عنایت به جمع‌بندی کمیسیون عمران و شهرسازی شورا و با توجه به اجرای بندهای شفافیت، قرار شد در چارچوب این طرح، با مختصات پیرامون آن، پروژه‌ها در سامانه شفافیت درج شود.

وی در رابطه با استفساریه شهرداری در رابطه با تمدید پروانه ساختمانی جمعیت بیماران ای‌ال‌اس و نوروپاتی مطرح کرد: با پاسخ مثبت شورای شهر تمدید یک ساله این پروانه به تصویب رسید.

صالحی با بیان اینکه سال گذشته طرح دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود در شورای شهر به تصویب رسید و همکاران ما برای مقدمات اجرایی کار زمانی را در اختیار داشتند، خاطرنشان کرد: این لایحه در کمیسیون‌های مختلف بررسی شد و در مجموع بر اساس طرح قبلی به تصویب رسید؛ امید داریم با همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله فرمانداری به زودی با انجام مراحل اجرایی آغاز فعالیت دبیرخانه، شاهد برون‌دادهای عملیاتی این مجموعه باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه بر اساس قانون بخشی از تعرفه‌های شرکت آبفا باید در شورای شهر به تصویب برسد، طی پیشنهادی که از ماه‌ها قبل همکاران ما در این شرکت ارائه کردند، موضوع در جلسات مختلف با تأکید بر نوسازی خطوط فاضلاب، مشارکت در راه‌اندازی سامانه دوم انتقال آب و مشارکت در پروژه‌های عمرانی شهر، مطرح شد و تعرفه‌های پیشنهادی شرکت آبفا به تصویب رسید.

وی در پایان مطرح کرد: سه لایحه در رابطه با آزادسازی املاک در مسیر رینگ چهارم ترافیکی مربوط به منطقه ۱۵ شهرداری نیز امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که هر سه به تصویب رسید تا عملیات اجرایی قطعات مورد تأکید این حلقه با سرعت ادامه پیدا کند و شاهد بهره‌برداری از این قطعات در سال ۱۴۰۱ باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول