اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

احداث ۹۶ واحد مسکونی برای محرومین لرستان توسط حساب 100

مسوول دفتر نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن لرستان در خصوص فعالیت‌های حساب ۱۰۰ بنیاد مسکن لرستان، گفت: در این سال‌ها ۹۶ واحد مسکونی با اعتباری بیش از ۱۹ میلیارد تومان برای محرومین دارای حداقل ۲ عضو معلول توسط حساب ۱۰۰ ساخته شده است.

احداث ۹۶ واحد مسکونی برای محرومین لرستان توسط حساب 100

حجت‌الاسلام سید هادی سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با گرامی‌داشت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰، اظهار کرد: ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ و حدود ۲ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل اقدام به افتتاح حسابی با شماره ۱۰۰ در بانک ملی انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) این مهم را با هدف تامین مسکن محرومین انجام دادند تا سرپناهی برای این قشر از جامعه شود، کمااینکه رسالت بنیاد مسکن نیز همین بر همین محور است.

مسوول دفتر نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن لرستان حساب ۱۰۰ را هویت و شناسنامه بنیادمسکن عنوان و تصریح کرد: در سال‌های نخست راه‌اندازی حساب، مردم استقبال خوبی از این طرح داشتند، اما طی این سال‌ها اامیت این موضوع مغفول مانده است.

سهرابی در خصوص فعالیت‌های حساب ۱۰۰ بنیاد مسکن لرستان، بیان داشت: در این سال‌ها ۹۶ واحد مسکونی با اعتباری بیش از ۱۹ میلیارد تومان برای محرومین دارای حداقل ۲ عضو معلول توسط حساب ۱۰۰ ساخته شده است.

وی، مشارکت در ساخت ۱۱۰ واحد مسکن مددجویی کمیته‌امداد را از دیگر اقدامات حساب ۱۰۰ در لرستان برشمرد و افزود: واگذاری ۱۴۳۷ قطعه زمین شهری به محرومین، ساخت ۱۴۹۸ واحد مسکن برای اقشار کم درآمد، اعطای ۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض، واگذاری ۶ واحد مسکونی به محرومین شهرستان دورود و کمک بلاعوض ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای ودیعه، تعمیر و بازسازی مسکن برای ۲۱۱ خانوار محروم  از دیگر فعالیت‌ها از محل حساب ۱۰۰ بوده است.

مسوول دفتر نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن لرستان، مشکلات اقتصادی حال حاضر را از جمله عوامل کاهش واریزهای مردمی به حساب ۱۰۰ دانست و گفت: با این وجود از ظرفیت خیرین تحت عنوان انجمن خیرین استفاده شده که می‌توان به ساخت احداث ۹۶ واحد مسکونی برای محرومین توسط این انجمن اشاره کرد.

سهرابی تاکید کرد: تمام مبالغ کمک‌های مردمی در ساخت مسکن محرومین استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول