اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

افزایش ۳۰ درصدی کمک‌های خیران حرم‌ساز در سال 1400/ چگونه به توسعه عتبات کمک کنیم؟

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات با معرفی پروژه‌های اولویت‌دار این ستاد برای مشارکت دوستداران اهل بیت در سال جاری، آسان‌ترین و مطمئن‌ترین روش کمک‌های خیران را اعلام کرد.

افزایش ۳۰ درصدی کمک‌های خیران حرم‌ساز در سال 1400/ چگونه به توسعه عتبات کمک کنیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس، یوسف افضلی، معاون فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات با تبریک سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) که به نام روز اکرام و تکریم خیرین نام‌گذاری شده است، گفت: میزان نذر و کمک‌های اهدایی خیران حرم‌ساز در سال ۱۴۰۰نسبت به سال قبل از آن با وجود تنگناهای اقتصادی، ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی گفت: برای سال جاری، اعتباری در حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که از محل کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی، نذر خیران حرم‌ساز و موقوفات تامین خواهد شد. 

افضلی با بیان اینکه در کنار طرح‌های درحال اجرا، چند پروژه جدید نیز تعریف شده است، گفت: افزون بر توسعه حرم‌های مطهر، برنامه بازسازی و توسعه‌ مزار چند شخصیت بزرگ دینی و ملی مدفون در عراق تعریف شده است که خیران می‌توانند داوطلب مشارکت در این طرح‌ها نیز باشند.

‌وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای تحویل کامل طرح توسعه حرم مولای متقیان در تابستان امسال گفت: با توجه به اجرای آخرین مراحل تکمیلی طرح توسعه حرم امام علی(ع) مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) با ۲۲۰ هزارمتر زیربنا، خیران تنها چند ماه فرصت برای مشارکت در فیض توسعه این حرم مطهر را دارند. 

‌افضلی به اجرای همزمان دو فاز توسعه حرم امام حسین(ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: فاز نخست طرح جامع توسعه حرم سیدالشهدا(ع) مزین به ‌نام صحن حضرت زینب با بیش از ۱۳۵ هزارمترمربع زیربنا هم اکنون به مرحله اجرای تاسیسات و نماکاری رسیده است.

‌‌وی افزود: فاز دوم طرح توسعه حرم امام حسین مزین به نام صحن امام حسن مجتبی با ۱۰۰هزارمترمربع‌ زیربنا نیز از اسفند سال گذشته کلید خورده است. 

‌معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات اظهار داشت: در شهر کاظمین که مضجع مطهر پدر و فرزند امام رضا(ع) است، طرح توسعه زیرسطحی به ‌‌نام صحن امام محمد باقر(ع) با وسعت نزدیک به ۶هزار ‌مترمربع در حال اجراست.

‌افضلی ادامه داد: در شهر سامراء و حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام، در کنار طرح‌های بازسازی مثل سنگ‌ فرش محیط، مراحل تجهیز کارگاه برای پروژه بزرگ «تقویت و استحکام‌سازی حرم مطهر» نیز آغاز شده است.

‌وی به برنامه ستاد توسعه و بازسازی عتبات برای بازسازی مدفن دو چهره ملی و مذهبی مدفون در عراق اشاره کرد و گفت: بازسازی و توسعه مزار سلمان فارسی، صحابه جلیل القدر پیامبر در شهر مدائن و رئیس علی دلواری چهره استعمارستیز تاریخ معاصر نیز از جمله طرح‌هایی است که علاقه‌مندان به این دو شخصیت تاریخی بزرگ می‌توانند در آن مشارکت کنند. 

افضلی تاکید کرد: مطمئن‌ترین شیوه مشارکت در فیض توسعه حرم‌های مطهر و کمک به طرح‌های اعلام شده، شماره‌گیری کد دستوری ستاره ۷۲ مربع و مراجعه به بخش پرداخت نذر در تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات است. 

‌وی در پایان با اشاره به آغاز پویش نذر عتبات همزمان با ماه مبارک رمضان گفت: هر یک از هموطنان عزیز با اهداء حداقل هفت هزار ‌و ۵۰۰ تومان در سال، به نام خود، اعضای خانواده یا به نیت درگذشتگان می‌توانند در این پویش و فیض توسعه اعتاب مقدسه مشارکت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول