اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

3 نشانه رشد بورس در روزهای آینده/ بازار سهام با یک صف فروش بسته شد

بازار سرمایه در حالی سومین روز مثبت با ورود پول حقیقی را پشت سر گذاشته است که فقط صف فروش یک سهم در پایان معاملات باقی مانده است.

3 نشانه رشد بورس در روزهای آینده/ بازار سهام با یک صف فروش بسته شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار سرمایه برای سومین روز متوالی امروز نیز با رشد همراه بود تا کمی از ریزش روز سه‌شنبه هفته گذشته جبران شود. نکته قابل توجه این سه روز، همزمانی رشد شاخص کل بورس با ورود پول حقیقی‌ها به بورس بود که نکته مثبت بازار سرمایه تلقی می‌شود.

معاملات این روزهای بازار سهام 3 نشانه مثبت و مهم برای سهامداران داشته است؛ «ورود پول حقیقی به بازار سرمایه»، «جان گرفتن مازاد تقاضا در بازار» و «تداوم رشد همه شاخص‌های عملکردی» سه نشانه مثبت در معاملات این روزهای بورس است. تداوم این سه نشانه می تواند بازار سرمایه را به یک آرامش نسبی برساند.

در صورتی که بازار سرمایه به آرامش و تعادل برسد، می توان امیدوار بود در میان مدت این بازار بازدهی مناسبی برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

در دومین روز کاری هفته، اغلب نمادهای پتروشیمی و شیمیایی رشد قیمت داشتند و گروه محصولات شیمیایی سبزترین گروه بازار بود، صنایع خودرو و ساخت قطعات و محصولات شیمیایی به ترتیب بیشترین خروج و بیشترین ورود پول را به خود اختصاص داده اند.

* بازدهی شاخص های چقدر است؟

شاخص کل بورس در جریان معاملات روز یکشنبه با رشد هفت هزار و 408 واحدی روبرو شد و به عدد یک میلیون و 474 هزار و 53 واحدی رسید. بازدهی این شاخص مثبت 0.5 درصد بوده است.

شاخص کل هموزن بورس نیز با افزایش سه هزار و 341 واحدی خود را به عدد 390 هزار و 987 واحد رساند. بازدهی ین شاخص نیز مثبت 0.87 درصد بوده است. شاخص فرابورس نیز با رشد 147 واحدی توانست در عدد 20 هزار و 390 واحدی بایستد.

* کاهش ورود پول حقیقی به بورس

در جریان معاملات روز یک شنبه 120 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار سهام شده است که نسبت به روز گذشت افت 44 درصدی داشته است. این سومین روز پیاپی است که مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت شده است.

در معاملات روز یکشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام وتوصا (شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران)، نمادهای آریا (شرکت پلیمر آریا ساسول) و شجم (شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید) اختصاص داشت و نمادهای فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، فملی (ملی صنایع مس ایران) و گنگین (اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

* رشد ارزش کل معاملات در بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 898 میلیارد تومان افزایش یافت که نسبت به روز گذشته رشد 37 درصدی را نشان می دهد. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 315 میلیارد تومان بود که 27 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌ دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 20 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 618 میلیارد تومان رسید که سهم 47 درصدی از معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داده است.

* افزایش مازاد تقاضا در بازار سرمایه

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 333 نماد رشد قیمت داشتند و 117 نماد نیز در صف خرید قرار گرفتند. به عبارت دیگر، 70 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 29 درصد بازار افت قیمت داشتند.

در جریان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 16 درصد افت کرد و در رقم 437 میلیارد تومان ایستاد.

امروز نمادهای ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا)، ومهان (شرکت توسعه مالی مهر آیندگان) و غزر (شرکت صنعتی زر ماکارون) در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفتند.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 144 نماد کاهش قیمت داشتند و 1 نماد نیز در صف فروش قرار گرفتند. به عبارت دیگر، 29 درصد بازار افت قیمت داشتند.

در جریان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 17 درصد کاهش یافت و 5 میلیارد تومان شد.

در پایان معاملات امروز اغلب صف‌های فروش جمع آوری شد و تنها 1 نماد صف فروش داشتند. سهامداران نماد انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی) نتوانستند صف فروش این سهم را جمع آوری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول