اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تلاش ایلان ماسک برای فریب سرمایه گذاران تسلا

بر اساس اسناد دادگاهی که اواخر روز جمعه گذشته ارائه شد، گروهی از سهامداران تسلا افشا کردند یک قاضی فدرال اخیراً حکمی صادر کرده که بر اساس آن ایلان ماسک در سال 2018 اظهارات کذب و گمراه‌کننده‌ای بیان کرده است.

تلاش ایلان ماسک برای فریب سرمایه گذاران تسلا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، ماسک در سال 2018 گفته بود در نظر دارد شرکت تسلا را با قیمت 420 دلار به ازای هر سهم خصوصی کند. توئیت مشهور ماسک در این زمینه با عنوان «تامین بودجه»، مدیران اجرایی تسلا را با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دچار مشکل کرد و در نهایت تسلا برای دستیابی به توافق با این کمیسیون مجبور به پرداخت 40 میلیون دلار خسارت شد.

بر اساس این اسناد، ادوارد چن قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ابتدای ماه جاری به این نتیجه رسید که ماسک "بی پروا این اظهارات را با آگاهی از نادرستی آنها بیان کرده است." سرمایه گذاران دخیل در این دعوای دسته جمعی از دادگاه خواسته اند که ماسک را از ادامه «کارزار عمومی برای ارائه روایتی متناقض و نادرست» منع کند.

ماسک در واکنش به این رویدادها گفته است:  به نظر می رسد که دروغ گفته ام در حالی که در واقع دروغ نگفته ام. مجبور شدم اعتراف کنم که برای نجات شرکت تسلا دروغ گفته ام و این تنها دلیل اظهارات من است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول