اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نمایندگان پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر اسرائیل شدند

بیش از هشتاد نفر از نمایندگان پارلمان اردن، در اعتراض به تجاوزات صهیونیست‌ها، درخواست اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور را مطرح کردند.

نمایندگان پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر اسرائیل شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان اردن در جلسه امروز دوشنبه در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی در قدس شریف. خواستار اخراج سفیر این رژیم از «امان» شد.

شبکه اردنی «المملکه» گزارش داد، نمایندگان پارلمان اردن یادداشت اعتراضی که به امضای 87 نماینده رسیده است، درخواست اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور را مطرح کردند.

کمیسیون پارلمانی فلسطین نیز خواستار آغاز تلاش پارلمانی در سطح عربی و بین المللی شد تا حفاظت از مسجد الاقصی صورت گیرد و از حقوق مردم فلسطین نیز دفاع شود؛ به نحوی که این تلاشها متضمن تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس باشد.

این کمیسیون با تأکید بر اینکه تشکیل کشور فلسطین، تنها راه  صلح دائمی در منطقه است، خاطر نشان کرد که برای برای خنثی کردن طرح یهودی‌سازی قدس و تغییر ویژگی‌های آن، و تحریف میراث تاریخی و مذهبی آن. در کنار عبدالله پادشاه اردن قرار دارد.

به گفته این کمیسیون، آنچه در مسجدالاقصی رخ می‌دهد، افراط گرایی صهیونیستی برای اجرای اهداف خود، تشدید هدفمند تنش و حمله آشکار به مقدسات مسجدالاقصی و جایگاه آن در وجدان امت اسلامی است.

این کمیسیون ضمن محکوم کردن حملات صهیونیستها به مسجدالاقصی، خواستار حمایت از اوقاف اسلامی در بیت المقدس شد که ناظر بر امور مسجد الاقصی است؛ مسجدی که ملک مخصوص مسلمانان است.

در همین ارتباط، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز دوشنبه گفت که تلاش‌های اردن برای مقابله با اقدامات غیرقانونی اسرائیل در جهت تغییر وضعیت قانونی و تاریخی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی ادامه دارد.

وی تأکید کرد که سفیر اسرائیل را احضار کردیم اما در امان حضور نداشت و به زودی کاردار اسرائیل را احضار و پیام اعتراضی نسبت به آنچه در اراضی اشغالی رخ می‌دهد، ارائه خواهیم کرد.

تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی و فلسطینیان در ماه مبارک رمضان شدت پیدا کرده و روز گذشته نیز مسجدالأقصی صحنه یورش نظامیان صهیونیست بود.

این در حالی است که مقاومت فلسطین طی چند روز اخیر در خصوص هرگونه تشدید تنش در بیت‌المقدس به اشغالگران هشدار داده است و حتی «هارون ناصر الدین» عضو دفتر سیاسی حماس و یکی از مقامات دفتر امور بیت المقدس در خصوص تجاوز به مسجد الاقصی یا اجازه دادن به شهرک نشینان برای قربانی کردن در داخل صحن‌های آن، به رژیم صهیونیستی گفت: «حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که هر گونه قربانی در مسجد الاقصی، به منزله اعلان جنگ است و [عملیات] شمشیر قدس-2، بسیار شدیدتر از [شمشیر قدس] قبلی است».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول