اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

چرا نمایندگان به تحقیق و تفحص از شهرداری آبادان رأی دادند؟

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور محورهای تحقیق و تفحص از شهرداری آبادان و اروند کنار از سال 85 تاکنون را در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس قرائت کرد.

چرا نمایندگان به تحقیق و تفحص از شهرداری آبادان رأی دادند؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروند کنار از سال 1385 تاکنون در دستور کار جلسه علنی امروز (سه شنبه 30 فروردین) مجلس شورای اسلامی قرار داشت. 

روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در تشریح گزارش این کمیسیون اظهار داشت: در اجرای ماده (۲۱۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در ابتدا اطلاعات واصله از دستگاه‌های اجرایی در مورخ 23 خرداد سال گذشته در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت و نظر به اظهار مورخ 29 خرداد سال 1400 متقاضیان مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع درجلسه رسمی مورخ 6 تیر سال گذشته کمیسیون که با حضور ۱۴ نفر حاضرین از نمایندگان عضو کمیسیون، متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای مذکور در تقاضاها به تصویب رسید. 

شایان ذکر است به دلیل وحدت موضوع و توافق متقاضیان هر دو تقاضای تحقیق و تفحص در جلسه کمیسیون بصورت تفکیک مورد بررسی قرار گرفت که در قالب یک گزارش جهت طرح در صحن علنی مجلس تقدیم می‌گردد.

محورهای این تحقیق و تفحص به شرح زیر است:

۱-تخلفات بی حد و حصر در شهرداری آبادان و شهرداری اروند کنار 

۲-چرا با وجود اعتبارات عمرانی از منابع مختلف فوق الذکر وضعیت شهر در معابر عمومی و خدمات شهری و مبلمان شهری بسیار بغرنج می‌باشد؟

۳- بررسی پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز، امور مالی و املاک و غیره بدون لحاظ کردن کاربری در طرح جامع و تفصیلی شهری همچنین تبدیل فضای سبز به کیوسک که در حد هاپیرمارکت در شهر آبادان باعث ایجاد نارضایتی گردیده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول