اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تند شدن ادبیات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی علیه اردن

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به دلیل مواضع حمایتی اردن از فلسطینیان، راه‌های مقابله دیپلماتیک با این کشور را بررسی می‌کند.

تند شدن ادبیات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی علیه اردن

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال مواضع اخیر وزارت خارجه اردن در محکومیت حملات مکرر تل‌آویو به شهر قدس اشغالی و مسجد الاقصی، رژیم صهیونیستی قصد دارد گام‌های دیپلماتیک بیشتری را در مقابل این کشور برداشته و پاسخ تندی بدهد.

طبق گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸» وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که احضار معاون سفیر رژیم صهیونیستی در اردن و اظهارات «هیثم ابوالفول» سخنگوی رسمی وزارت خارجه این کشور، تلاش‌ها برای برقراری صلح در قدس را تضعیف کرده و موجب افزایش خشونت‌ها می‌شود.

صهیونیستها در این بیانیه اذعان کرده‌اند که تل‌آویو به توافقات خود متعهد است و تلاش خستگی‌ناپذیری برای تضمین آزادی دینی و عبادات یهودیان، مسلمانان و مسیحیان در قدس [به‌ویژه در زمان اعیاد مذهبی نظیر عید پسح و ماه رمضان] انجام می‌هد.

در همین راستا «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) درباره راه‌هایی که اسرائیل قصد دارد از طریق آن‌ها به اقدام اخیر «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن برای احضار سفیر این کشور پاسخ دهد، رایزنی کرده است.

مقامات وزارت خارجه تل‌آویو خاطرنشان کرده است که از وزارت خارجه اردن انتظار دارد فضای مناطق اشغالی فلسطین را آرام کرده و به قداست تمام اعیاد مذهبی [اشاره به عید پسح یهودیان] احترام بگذارد.

وزیر خارجه اردن روز گذشته در جلسه پارلمان این کشور گفته بود که تلاش‌های اردن برای مقابله با اقدامات غیرقانونی اسرائیل در جهت تغییر وضعیت قانونی و تاریخی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی ادامه دارد و تقسیم زمانی و مکانی حرم شریف قدس هرگز ممکن نیست.

بسیاری از نمایندگان پارلمان اردن، در اعتراض به تجاوزات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی درخواست‌هایی مبنی بر اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور و قطع روابط دیپلماتیک با تل‌آویو را مطرح کرده بودند.

علاوه بر این تلویزیون دولتی اردن اعلام کرد که این کشور روز پنجشنبه میزبان نشستی برای بررسی تحولات قدس خواهد بود و ایمن الصفدی به همراه نخست‌وزیر کشورش با وزرای خارجه کشورهای عربی برای «اقدام بین المللی درجهت مقابله با سیاست‌های غیرقانونی اسرائیل در قدس» رایزنی خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول