اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

پهپاد دهم شهریور ارتش چه ویژگی‌هایی دارد؟+ فیلم

پهپاد دهم شهریور نیروی پدافند هوایی ارتش یکی از تولیدات دانش‌بنیان است که در رژه امسال روز ارتش حاضر شد.

پهپاد دهم شهریور ارتش چه ویژگی‌هایی دارد؟+ فیلم

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، رژه روز ارتش امسال، ۲۹ فروردین با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و تعدادی از فرماندهان نیرو‌های مسلح در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

 

 

در این مراسم، یگان‌هایی از نیروهای چهارگانه ارتش به صورت محمول از مقابل جایگاه عبور و هر کدام از فرماندهان درباره دستاوردهایشان توضیحاتی را به رئیس‌جمهور ارائه کردند.

پهپادها، سامانه‌های پدافندی، جنگنده‌های نیروی هوایی، تجهیزات زرهی، موشک‌ها و سامانه‌های موشکی جزو مهم‌ترین تجهیزات رژه رونده از مقابل جایگاه بودند. دراین میان، رژه بیش از 50 فروند سامانه پدافندی نکته ای بود که بیش از همه جلب توجه کرد.

 

 

یکی از پهپادهای نمایش‌داده شده در رژه روز ارتش در همدان پهپاد دهم شهریور نام دارد که جزو تولیدات نیروی پدافند هوایی ارتش است.

خبرنگار خبرگزاری فارس اطلاعات اختصاصی این پهپاد را به دست آورده است.

 

پهپاد دهم شهریور ارتش

 

پهپاد دهم شهریور ارتش چه ویژگی دارد؟

پهپاد دهم شهریور جزو پهپاد‌های دست‌پرتاب، پرتاب‌شونده از روی خودرو و شبیه‌ساز پهپاد‌های پرسه‌زن انتحاری است. این پهپاد با مداومت پروازی ۳ ساعت، نقش پهپاد هدف و ارزیاب سامانه‌های راداری و پدافندی را ایفا می‌کند.

بیشینه سرعت این پهپاد ۲۲۰ کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود.

 

 

پهپاد هدف چیست و چه نقشی ایفا می‌کند؟

پهپاد‌های هدف هنگامی استفاده می‌شوند که طراحان سامانه‌های راداری و پدافندی قصد آزمایش این تجهیزات را دارند. به طور مثال، طراحان سامانه‌های پدافندی برای آزمایش آن‌ها از چنین پهپاد‌هایی استفاده کردند. البته این تنها پهپاد ایفاکننده چنین نقشی نیست و پهپادهای کیان و آرش انواع دیگری از این پهپاد نیز در پدافند هوایی ارتش وجود دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول