اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

35 هزارشهروند شیروانی پزشک خانواده دارند

رئیس اداره بیمه سلامت شیروان گفت: با اجرای طرح رایگان بیمه سلامت همگانی و انتساب پزشک خانواده در سال 1400، 35 هزار و 797 شهروند شیروانی از پزشک خانواده بهره مند شده اند.

35 هزارشهروند شیروانی پزشک خانواده دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز ابراهیم مقدس، رییس اداره بیمه سلامت شهرستان شیروان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: با اجرای طرح رایگان بیمه سلامت همگانی و انتساب پزشک خانواده در سال ۱۴۰۰، ۳۵ هزار و ۷۹۷ شهروند شیروانی از پزشک خانواده بهره مند شده اند.

وی گفت: سازمان بیمه سلامت در راستای اجرای بند الف تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با هدف دسترسی بیمه‌شدگان سلامت همگانی به پزشکان بخش خصوصی، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار از مهر ماه ۱۴۰۰ اجرا نموده است.

رییس اداره بیمه سلامت شیروان افزود: در این طرح بیماران صندوق سلامت همگانی با مراجعه به پزشک خانواده منتسب شده برای ایشان تشکیل پرونده می شود و با پرداخت مبلغ ۶ هزار تومان بابت ویزیت مورد معاینه قرار می گیرند و اگر بیمار نیاز به ارجاع به پزشک متخصص یا فوق تخصص داشته باشند توسط همان پزشک ارجاع می شود و این در حالی است که قبلا تنها می توانستند از بخش دولتی خدمات دریافت نمایند.

وی بیان کرد: در حال حاضر حق بیمه در این صندوق رایگان و بیمه شدگان تحت پوشش آن در شیروان ۳۵ هزار و ۷۹۷ نفر می باشند که ۱۸ پزشک عمومی در این طرح همکاری دارند.

مقدس ادامه داد: شهرستان شیروان ۲۳ پزشک عمومی دارد.

گفتنی است مؤسسات درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت شیروان مجموعأ ۹۲ مؤسسه می باشد که خدمات سلامت را به تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۰۲ نفر از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ارایه می‌نمایند.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول