اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد: آزمون را به تعویق بیندازید/ مسؤولان: امکان تعویق نیست

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 با ثبت درخواست خود در سامانه فارس من، خواستار تعویق کنکور ارشد وزارت بهداشت و علوم شدند؛ رئیس سازمان سنجش گفت: امکان تعویق آزمون نیست.

فارس من| داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد: آزمون را به تعویق بیندازید/ مسؤولان: امکان تعویق نیست

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ برخی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 با ثبت درخواست خود در سامانه فارس من، خواستار تعویق کنکور ارشد وزارت بهداشت و علوم شدند.

این داوطلبان دلایلی را برای این درخواست مطرح کردند، سردبیر سوژه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: اول اینکه حداقل فاصله یک ساله بین دو آزمون متوالی از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی است که در این آزمون این فاصله به ۱۰ ماه کاهش یافته و همچنین تلاقی ماه مبارک رمضان با زمان مطالعه و ایجاد تبعیض بین روزه‌داران و غیر روزه‌داران دلیل دیگر ماست که خود تخطی از بند ۹ اصل سوم قانون اساسی است. پس از برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱ تصاویر بسیاری توسط خبرگزاری‌های رسمی ایران و وبسایت‌های دانشگاه‌های داخلی منتشر شد که حاکی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور بود که با توجه به احتمال وقوع دوباره این فاجعه و عدم تضمین سلامت جان داوطلبان خواستار تعویق کنکور ارشد ۱۴۰۱ در صورت وجود حتی یک شهر قرمز به زمان ایمن‌تری هستیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری آزمون در روزهای ۲۸ و ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت وزارت علوم و ۵ و ۶ خرداد وزارت بهداشت و تداخل زمانی با امتحانات عملی دانشگاه، برگزاری آزمون برای دانشجویان ترم آخر ایجاد مشکل می‌کند و با توجه به اینکه در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد صحبتی از حضوری شدن کلاس‌ها و دانشگاه نبود لذا تعداد کثیری از دانشجویان ترم آخری و غیر بومی، محل زندگی خود را به عنوان محل آزمون انتخاب کرده اند لذا با تداخل با کلاس ها و امتحانات دانشگاهی امکان جابه جایی برای تعداد زیادی از دانشجویان غیر بومی به منظور شرکت در امتحان و بازگشت به محل دانشگاه را عملا غیر ممکن می سازد، همچنین برگزاری کنکور در روز چهارشنبه که روز آموزشی در دانشگاه محسوب می‌شود و تداخل آن با برنامه کلاسهای دانشگاه یا امتحانات عملی دانشگاه‌ها، فاصله زمانی کم بین آزمونهای وزارت علوم و وزارت بهداشت که کمتر از یک هفته است و عدم تزریق دوز ۳ در اکثریت جامعه و بین داوطلبان و خانواده‌هایشان از دیگر دلایل ما برای اعلام درخواست تعویق کنکور است.

* رئیس سازمان سنجش: امکان تعویق آزمون نیست

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس خواسته کاربران فارس من را از عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش پیگیری کرده است.

 

پورعباس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه امکان آزمون کارشناسی ارشد وجود ندارد، گفت: به هیچ وجه امکان تعویق آزمون نیست زیرا فرایندهایی که باید برای برگزاری آزمون انجام شود به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سوالات آزمون کارشناسی ارشد در دست چاپ است و آزمون طبق اعلام قبل در روزهای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول