اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

عبور شاخص ارزش دلار از 101 واحد

در معاملات امروز صبح بازار جهانی ارز شاهد رشد ارزش دلار و عبور شاخص آن از 101 واحد بودیم.

عبور شاخص ارزش دلار از 101 واحد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در معاملات امروز بازار جهانی ارز، شاخص ارزش دلار برای نخستین بار در دو سال گذشته از 101 واحد عبور کرد. ارزش دلار در برابر ین در معاملات امروز به بالاترین میزان در 20 سال گذشته و در برابر یورو به بالاترین میزان در دو سال گذشته رسید.

شاخص ارزش دلار که ارزش این پول را‌‌‌‌‌‌‌‌ در برابر 6 ارز مرجع می‌سنجد امروز برای نخستین بار در دو سال گذشته از 101 درصد عبور کرد و سپس 7 دهم درصد پایین آمد و به 100.74 واحد رسید.

به طور کلی طی ماه جاری ارزش دلار در برابر ین 5.4 درصد رشد کرده که بیشترین رشد ماهانه از سال 2016 به بعد به شمار می‌رود. البته یورو توانست بخشی از کاهش ارزش خود در برابر دلار را‌‌‌‌‌‌‌‌ جبران کرده و به 1.080 دلار برسد.

یکی از کارشناسان بانک ING می‌گوید: اختلاف در سیاست‌های پولی بین بانک مرکزی آمریکا و بانک‌های مرکزی که به دنبال بهره کم هستند نظیر بانک‌های مرکزی اروپا و ژاپن همچنان به نفع دلار پیش می‌رود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول