اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه موریتانی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه موریتانی ابراز امیدواری کرد که ملت فلسطین با حمایت کشورها و ملت‌های مسلمان به حقوق تاریخی خود دست یابد.

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه موریتانی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان سه شنبه شب در گفت‌وگوی تلفنی با «محمد سالم ولد مرزوک» وزیر امور خارجه و همکاری‌های جمهوری اسلامی موریتانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه تاکید کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با کشور موریتانی استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان ارتقای مناسبات و همکاری‌های دوجانبه با آفریقا را از جمله موضوعات اصلی در دستورکار سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: روابط با کشورهای حوزه غرب و شمال آفریقا در همین راستا پیگیری می شود. 

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره موضوعات مبتلابه جهان اسلام عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران از آتش بس در یمن استقبال می‌کند و امیدوار است که ضمن تمرکز بر رفع محاصره انسانی با ادامه توقف جنگ در یمن شاهد گفت‌وگوهای یمنی- یمنی باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تشکر از مواضع اصولی موریتانی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اظهار داشت: متاسفانه شاهد تعرض صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان به مسجدالاقصی بودیم و امیدوار هستیم که ملت فلسطین با حمایت کشورها و ملت‌های اسلامی به حقوق تاریخی خود دست یابد.

محمد سالم ولد مرزوک وزیر امور خارجه و همکاری‌های موریتانی نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با تبریک متقابل ماه مبارک رمضان به همتای ایرانی خود، روابط دو کشور را مستحکم و صادقانه خواند و با توجه به ظرفیت‌های موجود خاطرنشان کرد: موریتانی از همکاری جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های خود و در راستای منافع متقابل استقبال می‌کند.

وی در رابطه با موضوع فلسطین، با تاکید بر موضع اصولی دو کشور بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

این دیپلمات عالیرتبه موریتانی همچنین در ادامه ابراز امیدواری کرد برای بحران یمن راه حلی مناسب پیدا شود.

وزیر امور خارجه و همکاری‌های موریتانی همچنین ابراز امیدواری کرد با تداوم رایزنی و پیگیری طرفین، دو کشور شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش مناسبات دوجانبه باشند.

وزرای امور خارجه ایران و موریتانی همچنین بر تداوم رایزنی و تبادل نظر در خصوص روند روابط دوجانبه و همچنین مسائل اساسی جهان اسلام تاکید و متقابلا از یکدیگر برای سفر به کشورهای متبوع خود دعوت کردند.

وزیر خارجه موریتانی همچنین سلام‌های گرم رئیس جمهور کشورش به آیت الله رئیسی را ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول