اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

مبارزه کدام کشتی‌گیران را نباید از دست داد؟/ سوادکوهی کشتی‌گیری که به جردن باروز نزدیک شد

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا ستاره‌های زیادی دارد که نباید تماشای رقابت جذاب آنها را از دست داد.

مبارزه کدام کشتی‌گیران را نباید از دست داد؟/ سوادکوهی کشتی‌گیری که به جردن باروز نزدیک شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای شنبه و یکشنبه به میزبانی مغولستان برگزار خواهد شد. Flowrestling در گزارشی به ستاره‌های حاضر در این مسابقات پرداخته که در بین آنها نام علی سوادکوهی و محمدحسین محمدیان به چشم می‌خورد.

در زیر متن گزارش را می‌خوانید:

راوی کومار از هند در وزن 57 کیلوگرم

کومار در بازی‌های المپیک 2020 توکیو موفق به کسب مدال نقره شد اما از آن به بعد تا 2 ماه پس از مسابقات جهانی اسلو در هیچ مسابقه‌ای شرکت نداشت. وی با رقابت در وزن 61 کیلو در تورنمنت کولوو و یاشاردوغو حضور داشت که به ترتیب نقره و طلا گرفت.

کومار به دلیل جثه و سرعت باورنکردنی خود در وزن 57 کیلوگرم در میان بهترین‌های جهان قرار دارد. در مسابقات قهرمانی آسیا به دنبال بزرگترین رقیب کومار باشید که می‌توان به غلام‌جان عبدالله اف از ازبکستان اشاره کرد. این 2 ورزشکار تاکنون 4 بار با هم رقابت کرده‌اند که سهم هر کدام 2 برد بوده است. آخرین بار این 2 کشتی‌گیر در جام یاشاردوغو با هم سرشاخ شدند که کومار 11 بر 10 پیروز شد.

علی سوادکوهی از ایران در وزن 79 کیلوگرم

جردن باروز سال گذشته یکی از بهترین عملکردهای خود را در مسابقات قهرمانی جهان داشت که با پیروزی 5 بر یک در فینال مقابل محمد نخودی قهرمان شد. بعد از این فینال به نظر می‌رسید کسی به باروز نزدیک نشده تا اینکه علی سوادکوهی با باروز کشتی گرفت.

این 2 کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی جام یاشاردوغو باهم کشتی گرفتند؛ مسابقه‌ای که کشتی‌گیر آمریکایی با خطای حریف ایرانی یک امتیاز گرفت و 2 بر یک پیروز شد. سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم خود را به عنوان یک مدعی معرفی کرده و تماشای مسابقه او در مغولستان جذاب خواهد بود.

محمدحسین محمدیان از ایران در 97 کیلوگرم

محمدیان که در سال 2020 در تورنمنت متئو پولیکونه ایتالیا عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و کشتی‌گیری بود که با برتری مقابل کایل اسنایدر نام او بر سر زبان‌ها افتاده بود نتوانست انتظارات را در المپیک توکیو برآورده کند. او همان دور اول بازی‌های المپیک مسابقه را به الیزبار اودیکادزه باخت.

عملکرد محمدیان در مسابقات قهرمانی آسیا چیزهای زیادی را درباره آینده وزن 97 کیلوگرم به ما خواهد گفت و اینکه آیا او می‌تواند کایل اسنایدر را در مسابقات جهانی امسال به چالش بکشد یا خیر.

باجرانگ پونیا از هند در 65 کیلوگرم

پونیا به دلیل سبک مبارزه‌ای که دارد یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کشتی‌گیران بین‌المللی است و فالوورهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد. در مغولستان او بعد از کسب مدال برنز المپیک برای نخستین بار در یک مسابقه بین‌المللی روی تشک می‌رود.

باجرانگ دارنده 3 عنوان قهرمانی آسیا با توجه به غیبت اوتوگورو در تلاش است تا بتواند طلای دیگری را در کارنامه خود ثبت کند. یکی از بازی‌هایی که باید در آن مسابقه باجرانگ را تماشا کرد مبارزه با رحمان عموزاد کشتی‌گیر ایرانی است که استایلی شبیه به باجرانگ دارد. به عقیده بسیاری، عموزاد ستاره بعدی ایران در وزن 65 کیلوگرم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول