اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

صندوق کار آفرینی امید ۳۰ درصد اشتغال آفرینی دولت را پوشش می دهد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اعطای تسهیلات به بیش از 100 هزار طرح اشتغال زایی که عمدتا خانگی و خرد هستند، گفت: امیدواریم در سال جاری بتوانیم 30 درصد اشتغال دولت را پوشش دهیم.

صندوق کار آفرینی امید ۳۰ درصد اشتغال آفرینی دولت را پوشش می دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در دیدار با آیت الله سعیدی در سالن محرب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه صندوق کار آفرینی امید در راستای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال و افزایش تولید در روستاها و مناطق محروم فعالیت دارد، اظهار کرد: برای اعطای تسهیلات به بیش از ۱۰۰ هزار طرح اشتغال زا که عمدتا خانگی و خرد هستند برنامه ریزی شده است و امیدواریم حداقل ۳۰ درصد برنامه اشتغال آفرینی دولت را پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه دولت برای حمایت از طرح های خرد برنامه خوبی در لایحه بودجه دارد، افزود: بیش از ۶ و نیم برابر سال گذشته برای اشتغال‌زایی در استان قم اختصاص یافته است و البته که این مبلغ فقط برای سه ماهه نخست امسال است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: با توجه به اینکه طلاب نیاز به حمایت‌های متفاوتی دارند تفاهم نامه ای با مرکز خدمات حوزه علمیه در خصوص پرداخت تسهیلات ضروری و تسهیلات ایجاد اشتغال برای خانواده طلاب داشتیم و به طور کلی اگر در استان در زمینه طرح های خرد و روستایی نیاز به حمایت باشد ما این آمادگی را داریم که به مردم متناسب با فعالیت های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، تولید فرش و … تسهیلات خوبی را ارائه کنیم.

وی افزود: برای تسریع در ارائه تسهیلات، برخی رده های سازمانی که موجب کندی کار می‌شد را حذف کردیم و سطح اختیارات استان ها را افزایش دادیم و از طرف دیگر در زمینه وثایق هم به گونه ای عمل شد که از طرح‌های خرد حداقل وثیقه و تضمین گرفته شود و در استان ها تسهیلات تا سقف یک میلیارد تومان هم انجام می شود و نیاز به وثیقه ملکی نیست.

رضایی با بیان اینکه هدف ما این است که در راستای  منویات مقام معظم رهبری، خدمت به مردم و تحقق سیاست‌های دولت سیزدهم گام مؤثری برداریم، افزود: منابعی که در صندوق کارآفرینی امید پرداخت می کنیم عمدتا قرض الحسنه است و از این طریق حداقل هزار واحد غیرفعال ونیمه فعال توسط صندوق مورد حمایت قرار می گیرد.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول