اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بغداد: عملیات ترکیه در خاک عراق، نقض آشکار حاکمیت ماست

وزارت خارجه عراق با درخواست از ترکیه برای خارج کردن نیروهایش از شمال این کشور، گفت بغداد حق دارد که از تمام منابع برای پاسخ دادن به نقض حاکمیت خود استفاده کند.

بغداد: عملیات ترکیه در خاک عراق، نقض آشکار حاکمیت ماست

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت عراق شامگاه چهارشنبه بار دیگر خواستار خروج نظامیان ترکیه از خاک این کشور شد.

وزارت خارجه عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «ادعای آنکارا مبنی بر هماهنگی با بغداد درخصوص عملیات نظامی آنها، اصلا صحت ندارد».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، در این بیانیه تاکید شده است که عملیات نظامی ترکیه در خاک عراق نقض آشکار حاکمیت این کشور است.

وزارت خارجه عراق توضیح داد: «ترکیه در عملیات نظامی خود در عراق، به دفاع مشروع استناد می‌کند. ولی ما هیچ پاسخی به یادداشت اعتراضی که به سفیر ترکیه تحویل دادیم، دریافت نکرده‌ایم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه عراق از ترکیه می‌خواهد تمام نیروهای خود را از خاک عراق خارج کند».

این وزارتخانه همچنین هشدار داد: «این حق ماست که از همه منابع و نیروها برای پاسخ دادن به مداخلات ترکیه در شمال کشور خود استفاده کنیم».

پیش از این «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره حملات جنگنده‌های این کشور به شمال عراق به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی گفته بود: «هدف ما از عملیات "قفلِ پنجه"، تامین امنیت مرزهای کشورمان است و در این عملیات با دولت عراق همکاری نزدیک داریم». (جزئیات بیشتر)

سه روز پیش بود که ارتش ترکیه عملیات جدیدی را در شمال عراق با اسم رمز «قفل پنجه» (Claw-Lock) با هدف نابودی گروهک تروریستی «پ.ک.ک» آغاز کرد و در این عملیات از جنگنده، توپخانه و نیروهای ویژه زمینی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول